Dermalogica special cleansing gel - Review


Dermalogica special cleansing gel
Produktens Beskrivning:Denna tvålfria, löddrande rengöringsgel avlägsnar snabbt make-up och smuts, utan att torka ut huden. Växtextrakt från bl a citronmeliss verkar lugnande. Enkel och smidig att använda. Dessutom är den mycket dryg!
  • Tvål- och doftfri rengöring som avlägsnar smuts utan att torka ut huden.
  • Innehåller lugnande och rengörande ingredienser.
  • Milt lödder avlägsnar orenheter.

Samtliga Dermalogicas rengöringar är vattenlösliga, tvålfria, pH-balanserade och bevarar hudens naturliga barriärfunktion.


Användning:
Applicera på torrt/fuktat ansikte och hals. Massera i cirkulära rörelser. Skölj av ordentligt med ljummet vatten.

Min kommentar: Fick den här i februaris utgåvan från Glossybox som ni hittar mer bilder på HÄR. Jag tycker att den är väldigt härlig på huden och den tar verkligen bort smink bra utan att svida i ögonen. Den känns fräsch och rengörande men jag gillar de med lite korn i då den här blir för slät så jag känner mig inte riktigt ren (bara för att jag redan har en favorit som är svårslagen) Men den känns riktigt bra och skulle rekommendera den till de flesta då den varken är uttorkande eller ger finnar och man blir inte blank.

Pris: 175 kr/50ml, 365 kr/250ml, 525 kr/500ml
Var: dermalogica.se, hudvardsbutik.se
Köpa Igen: Nej - men bara för att jag har en bättre redan
Betyg: 4/5 ♥
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)