Rosenserien Carrot Oil Sweden ECO Beauty - Review

 
Rosenserien Carrot Oil Sweden ECO Beauty
Produktens Beskrivning: Rosenserien Carrot Oil är en exklusiv olja som ger huden näring och en fräsch lyster. Morotsoljan har en bas av näringsrika oljor från avokado, solrosor och vetegroddar och är rik på A- och E-vitamin. Absorberas snabbt av huden.

Morotsoljan används främst som ansiktsolja och passar alla hudtyper, speciellt känslig hud. Oljan är ett bra komplement till fuktkräm, speciellt vintertid då huden behöver lite extra vård.

Av tidningen Hälsa utsedd till vinnare av Guldäpplet 2012 inom kategorin "Naturlig hudvård". Med motiveringen: "En skön, len ansiktsolja som glider in i huder - ger fukt, näring och en fin lyster. Doftar förföriskt och passar bra som extra fuktgivare vintertid."

 
Min kommentar: Ansiktsoljor har jag lite svårt till i vanliga fall så har varit lite skeptiskt till den här då jag brukar få finnar av oljiga produkter. Jag började mina två första testveckor med att använda den här varje dag, en droppe i hela ansiktet och den hjälpte alla mina torra partier men fick igång min finninvsion på hakan ganska fort och dom ville inte ge med sig. Så jag hoppade tillslut över den här på mina känsliga delar (näsa och haka) och smörjde endast in resten av ansiktet. Dock använder jag den här i hela ansiktet varje gång jag peelat ansiktet och då har det fungerat kanon med bra återfuktining, behaglig känsla och den är lugnande för huden. Den passar bra under sminket då den snabbt går in i huden och ger en jätte fin lyster. Den kanske känns dyr till storleken men jag lovar er att den räcker hur länge som helst då man använder en droppe till hela ansiktet och hals. Den har även hjälpt mina spruckna nagelband i stresstider så även ett plus.
 
Pris: 289:-
Volym: 30ml
Var: Apotea.se, Life
Köpa Igen: Ja!
Betyg: 4/5 ♥
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»