Balsam Metoden, Nu Kör Vi

Nu har jag klippt av lite slitet hår, inhandlat och plockat fram det jag behöver för att börja med min nya hårfilosofi. Det blir nämligen att ge sig in på balsam metoden. Den har varit väldigt omskriven och det betyder alltså att man endast tvättar håret med balsam som inte innehåller silikoner eller parabener (som inte går att tvätta ur håret om man inte har ett starkt shampoo som samtidigt torkar ut håret).
 
Har läst på ordentligt på lockig.se om alla godkända produkter men det är olika för person till person vad som fungerar bäst, men jag börjar med detta iallafall då jag hade det mesta hemma redan. Ett ”sista-schampo” från Schwarzkopf gliss, liquid silk Shampoo (med sulfater, utan silikoner) för att tvätta rent en sista gång (eller i nödfall om jag råkat använda nått med silikoner i). Garnier Respons Avocado Oil & Shea Butter Balsam har varit ett av mina favoriter länge så provar att fortsätta använda det innan jag byter men även Garnier Fructis Strengthening Conditioner Nutri-Repair som ett extra balsam. Nivea color protection mask och kokosolja för extra vård är alltid ett måste känns det som. Batiste är inte 100% godkänt då det har för mkt alkohol men den går lätt att tvätta ur håret med balsam så den är en nödproblem som jag inte kan använda för ofta. En svinhårs borste för att fördela de naturliga oljorna i håret men även en Tangle Teezer för att ha i duschen. Nu ska jag även beställa lite vegetabiliska- och eteriska oljor för att blanda ihop en egen naturlig hårolja och doftsätta den, ska bli spännande men det kommer i ett eget inlägg senare.
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Mikaela                       | http://beautybym.se | 2013-03-22 | 07:42:46 |

Jag har kört BM i tre veckor och totalälskar det. Mitt hår är så mycket finare och lättare att hantera nu.
Jag använder dock bara ett balsam och lite olivolja ibland :)

Svar: Vilka produkter kör du med? ^^,
Therese Bertheim

Michan- Beauty by M                       | http://beautybym.se | 2013-03-24 | 21:48:25 |

Jag är seg på att svara ;)
Här kan du se vilka produkter jag kör med. Plus olivolja såklart.
http://beautybym.se/2013/march/balsammetoden.html

Svar: Okej ingen fara :) Tack för tipsen :)
Therese Bertheim

Cajsa Lindahl                       | http://cjssong.blogg.se/ | 2015-05-23 | 22:28:21 |

hej. Vet inte om du bloggar fortfarande, men jag hoppas på det! Svara så snart du kan! Jag har precis börjat med balsammetoden men har en hårinpackning som jag inte vet om jag kan använda. Det är Garnier Fructis. Eller innehåller den silikon? Det står inget på den så jag vet inte vad den innehåller. :/





»
»
»