Att Måla Den Fria Kanten På Nageln

Det många glömmer när dom lackar naglarna är att måla fram på tippen (fria kanten) och vissa undrar hur man målar tipparna utan att få massor av nagellack under själva nageln, så här kommer ett snabbt tips på hur man lättast fixar till det. Den fria kanten av nageln lider mest av vardagliga sysslor, så lacket skadas lätt. Det är vad vi kallar tipwear och brukar irritera många. Så att måla fram på tipparna är också ett bra sätt att få nagellacket att sitta bättre och längre.
 
• Innan du börjar lacka så se till att dina naglar är rena, torra och oljefria.
• Applicera ditt baslack. Det ska du även måla ute på tipparna (på samma sätt som jag förklarar nedan) för att skydda naglarna från skada och missfärgning.
• Börja med första lagret av nagellack du valt.
• När du målat hela nageln, se till att det bara är lite lack kvar på penseln, stryk av penseln i flaskan vid behov.
• Placera penseln i 90 graders vinkel (se bild nedan). Du kommer att använda den flata sidan av borsten.
Lägg den flata sidan av penseln mot den fria kanten som bilden nedan och dra borsten från vänster till höger för att täcka hela toppen med lack. Sen kan du dutta lite försiktigt för att få lite mer färg.
• Sen målar du det andra lagret av lacket över hela nageln för att försegla och jämna till.
• Applicera ditt överlack och sen är det klart.
 
Enkla tips för ett snyggare resultat. Här nedan kommer lite bilder på hur det ser ut
när man har målat fram på tipparna VS utan att ha målat tipparna.
Jag har tänkt skriva det här inlägget ett tag men inte bliit av så bilderna är några veckor gammla.
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Ann-Sofie                       | http://www.colourit.se | 2013-03-28 | 20:14:56 |

Vilket bra inlägg, vet du, jag slarvar med det där ofta och det syns sen när man zoomar in. DEt var ett väldigt bra tips.
Får jag "låna" ditt tips om jag verkligen talar om att det är från dig och länkar tydligt till dig? Vill dela med mig av detta bra tips känner jag....

Svar: Absolut det får du göra :) Jo det blir verkligen så mkt snyggare när man även målar ut på fria kanten och speciellt på bilder ^^,
Therese Bertheim

Ann-Sofie                       | http://www.colourit.se | 2013-03-28 | 20:33:28 |

Tack vad gullig du är! Glad Påsk på dig!

Elin/Nailmanic                       | http://nailmanic.blogspot.se | 2013-03-30 | 10:21:13 |

Vad är det för lack du har på bilderna, är det Wild at Heart? Galet snyggt i alla fall!

Svar: Jo det är Color Clubs Wild at Heart, glömde skriva dit det ^^, Det är galet snyggt! :D
Therese Bertheim





»
»
»