Skön Fotinpackning

Ibland har man extra torra och trötta fötter som verkligen behöver omvårdnad. Speciellt nu när man jobbar så mkt så hinner man kanske inte alltid med eller orka smörja in sig jämt. Men då brukar jag göra en fotinpackning med en tjockare fotsalva. Oftast brukar jag lägga på ett tjockt lager innan jag lägger mig och ett par sköna sockar över natten men idag tänkte jag tipsa om att man kan göra en annan variant.

Tvätta fötterna i fotbad med badsalt eller mjukgörande badolja. Fila ner dina torra och hårda partier och torka av ordentligt. Smörjer in med en bra och gärna lite tjockare fotsalva och linda in varje fot i en vanlig plastpåse. Sen drar man bara på ett par sockar och går runt så ett par timmar så är fötterna som nya! Riktigt härligt men akta så att ni inte halkar då det kan bli halt i påsarna ;)
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


CASSANDRA - SÄJLER LINNEN MED FINA TEXTER!                       | http://cassandras.se | 2012-05-30 | 21:16:45 |

ha en fortsatt bra kväll sötis :)





»
»
»