Cake & Gel-eyeliner

Jag tänkte bara ta upp lite om skildnaden på mina favorit eyeliner typer är!
Cream & Gel eyelinern är en gel aktig variant som inte torkar på en gång, den är lätt att sudda ut om man tex vill göra en sotning osv. Nackdelen är just det att den rätt lätt kladdar av sig, precis som en kajalpenna innan den torkat ordentligt. En gel eyeliner funkar lika bra att måla över hela ögonlocket, eller som att göra en tunn eyeliner linje med en liten smal pensel. Den fungerar även som en ögonskuggsbas när du målar hela locket innan du applicerar dit din ögonskugga för bättre feste.

Cake eyeliner Den här blandar du med vatten, ungefär som du gör med vattenfärg, du kan själv reglera hur mycket svärta eller färg som du villa ha och du får knivskarpa linjer, tunna eller tjocka. Så den är väldigt användbar och torkar fort utan kladd. Min personliga favorit måste jag tillägga!

Tänk på att appliceringen görs enklare med en bra pensel, så är den medföljande penseln inte bra, prova en annan! Jag har varit med om många gånger när penseln som ibland medföljer har varit super dålig, så jag har använt en vanlig eyeliner pensel och det var blivit ett så mycket bättre resultat så man ska prova lite olika.

Båda varianterna kan du fixa och trixa med hur mycket som helst, det gäller bara att hitta sin egen favorit!
Dessa två är mina favoriter som jag använder mycket.

| Gel eyeliner från ELF |                  | Cake eyeliner från Make up store |

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»