RITUALS Yogi Flow Shower Gel - review


RITUALS – Foaming Shower Gel Sensation
Produktens Beskrivning: Denna unika showergel doftar underbart och gör din hud mjuk som silke. Stimulerar blodcirkulationen och höjer energinivår så att du snabbt piggnar till på morgonen, samtidigt som den vårdar huden. Rituals grundades år 2000 och har en enkel filosofi: "Happiness can be found in the smallest of things". Deras passion är att förvandla vardagliga rutiner till lyxiga, meningsfulla "ritualer". Att ta sig tid till att njuta av sådana enkla saker som ett varmt bad, en kopp te eller en välbehövlig massage kan göras till något viktigt och meningsfullt. Alla deras produkter är inspirerade av asiatiska och östeuropeiska ritualer. De använder sig av naturliga och återvinningsbara ingredienser, och säkra alternativ för det som naturen inte kan producera. Produkterna är inte testade på djur.

Den finns i följande dofter från Foamsensation-serien:
Zensation (Rice Milk & Cherry Blossom)
Yogi Flow (Indian Rose & Sweet Almond Oil)
Sunrise (Sweet Orange & Cedar)

Min kommentar: Fick doften "Yogi Flow (Indian Rose & Sweet Almond Oil)" i januari utgåvan från Glossybox som ni hittar mer bilder på HÄR. Produktens beskrivning är hämtad från Glossybox hemsida. Jag är helt förtrollad i doften så jag är helt överlycklig över att jag fick den här i full storlek på 200ml då den verkligen är härlig att använda. Det känns som en spa behandling då huden blir mjuk och len när man smörjer in sig. Jag har även provat att raka benen och sen använda den här direkt på (många parfymerade shower geler brukar vara för starka och ge irritation på nyrakade ben) men icke med den här. Huden blev bara mer mjuk och vårdad så det är en toppenprodukt för bra pris! Lite synd att de inte står fler köpställen men jag hoppas att det kommer säljas på fler ställen snart än bara deras hemsida. Älskar verkligen den här!

 

Pris: 85:- för 200ml
Var: Rituals.com
Köpa Igen: Ja
Betyg: 5/5 ♥

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)