EYEKO – Fat Eye Stick - review


EYEKO – Fat Eye Stick (Cream Eye Shadow)
Produktens Beskrivning: Eyeko Fat Eye Stick är en krämig ögonskuggepenna som är enkel att applicera och som kan ge både mjuka och intensiva färgresultat, beroende på hur du använder den. Make-up-artister älskar dess intensiva pigment som enkelt kan blandas med andra färger för att ge den perfekta smokey-eye-effekten på sekunden.

Det finns fem färger: Petrol Blue (bild), Chocolate Brown, Charcoal, Satin Taupe, Old Gold.

Användning: Denna fantastiska penna kan användas på flera olika sätt och ge flera olika effekter. Arbeta med pennan som en kajal närmast ögat i stället för din vanliga eyeliner för att få en metallskimrande look eller använd den tillsammans med din ögonskugga för ett tydligare, intensivare resultat. Kan även användas för att förstärka vanlig puderögonskugga. Grunda med primer och toppa med puder för ett långvarigt resultat.


Min kommentar: Jag fick färgen "Petrol Blue" i januari utgåvan från Glossybox som ni hittar HÄR. Produktens beskrivning är hämtad från Glossybox hemsida. Jag tycker att den har en härlig konsistens, bra pigment och den fungerar bra som en primer förstärkare under ögonskuggor eller helt ensam på ögonlocket både i vattenlinjen och sotningar men dock är den lite för kletig för att kunna ha intensivare färg med denna för då blir det veck direkt. Det är lite synd att jag fick den blå för hade jag fått nån av de andra skulle det bli mer användning till både väl sotade ögon och mörkare sminkningar. Men det är helt klart en bra produkt, dock så är den väldigt lik NYX Jumbo eye pencil som finns i fler färger och den gillar jag mer.

 

Pris: 139:- för 4g
Var: Eyeko.com
Köpa Igen: Kanske
Betyg: 3/5 ♥

Här kan ni se en sminkning som jag gjort med denna penna!

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)