Concealer – Så funkar den!

Ni är några som har funderat hur jag täcker mina finnar och mörka ringar under ögonen men även rodnader och blemmor i ansiktet som man lätt får i min ålder. Bästa sättet är att använda en bra concealer som passar din hud (under din foundation) som täcker och färgar över de problemen man har i ansiktet, har man väldigt mörka/stora finnar som behöver täckas mer så dutta på de områdena både innan och efter att du lagt din foundation för bästa teckning. Ett bra tips även att pudra ansiktet för att fixera så att det inte försvinner under dagen.


Min concealer som jag använder kommer från Make up Store och heter Cover all mix, det är mindre burk med tre stycken färger som har olika uppgifter att täcka olika problem i ansiktet. Tycker man att den är för tjock eller torr så är det enkelt att bara blanda ut den lite lätt med sin vanliga foundation. Tänk på att man verkligen INTE ska peta med fingrarna i den då bakterierna älskar att frodas i krämiga produkter, utan det bästa du kan göra är att använda en spatel att ta lite, lägga på handryggen och sedan jobba därifrån med en penseln av syntet. Det finns många olika typer av concealer så man får titta lite på vad man tycker att man är i behov av men jag rekommenderar verkligen MUS Cover all mix då den ger bra täckning, hållbarhet och ger ett naturligt resultat.

 

Den består som sagt av tre färger som används till olika områden:

♥ - Gul/grön (överst) täcker rött som blemmor och röda näsvingar
♥ - Rosa (till vänster) täcker grå/blått som mörka ringar under ögonen och blodådror som kan dyka upp
♥ - Neutrala/ljusbeige (till höger) lättar upp de andra färgerna och fungerar även som bas concealer som den är.

 

Nyckelingredienser är: E-vitamin: (Tocopheryl Acetate)
Binder och bibehåller fukt, skyddar huden och stimulerar cellproduktionen.

Den finns både för ljus och mörk hy ca 265kr på make up store

Vill ni läsa en mer ingående guide om concealer så rekommenderar jag den här! Väldigt bra skrivet!

Källa från det HÄR inlägget och MUS egen sida som ni hittar HÄR :)

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Emma                       | | 2012-02-19 | 21:45:12 |

Super bra är den verkligen! Kan inte använda nån annan <3





»
»
»