Australian Bodycare Tea Tree Oil - Review

Australian Bodycare Tea Tree Oil
Produktens Beskrivning: Tea Tree Oil utvinns från växten Melaleuca alternifolia som växer i Australien. I flera hundra år har man använt ämnet i denna fantastiska växt, från hemmabruk till mindre skador i krig.

Många hudproblem är relaterade till okontrollerad flora i ansiktet, hormonförändringar eller liknande som kan leda till exempelvis ökad bakterieproduktion. På ett naturligt sätt kan Tea Tree Oil minska och förebygga denna uppkomst, balansera huden och hålla den frisk. Inspirerad av traditionella och inhemska läkemedel har Australian Bodycare skapat en hud- och hårvårdsserie.

  • Effektiv på bakterier & virus.
  • Skön vid smärta, irritationsförebyggande på exempelvis insektsbett.
  • Absorberas snabbt & lätt av huden.
  • Fri från parabener & parfym.

Min kommentar: Inte samma effekt som roll-on behandlingen utan den här är mjukare och passar bättre till torra partier, sår och liknande (det sägs att den ska vara väldigt uttorkande men så uppfattar jag inte alls den, snarare tvärt om då den har läkande effekt). På mina problemområden som haka och panna passar den inte då jag får mer och större finnar när jag använder den här men den är kanon till torra trampdynor på hundarna och sår. Det är en toppenprodukt att ha hemma ifall man bränner sig eller får andra mindre sår för den motverkar infektion och lindrar smärtan så för det rekommenderar jag den verkligen (4/5 ♥) men inte mot finnar som jag köpte den för så därför får den ett lägre betyg!

Pris: 69:- eller 149:-
Volym: 10 ml eller 30 ml
Var: Eleven.se
Köpa Igen: Ja men till hund och sår, ej finnar.
Betyg: 3/5 ♥
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»