Hur man gör Reflektioner!

Sara undrade hur man gör reflektioner, så jag gjorde en liten snabb tutorial eller va man säger som visar hur man gör! Såg att texten blev lite liten så jag har skrivit det en extra gång under varje bild :)


BILD 1: Börja med att skriva den text du vill ha. när du har gjort det så trycker du på den svarta pilen under ps-ikonen så markeringen försvinner. när du har gjort det trycker du på CTRL+J. då dupliceras lagret, vilket gör att du får en exakt likadan text, den gömmer sig under den första texten. så nu måste du dra ner den nya texten och lägga den under den första texten. när du har gjort det trycker du på textlagret och CTRL+T, då blir det en ruta runt texten som visar att den är markerad och du kan göra den större osv. högerklicka i rutan så rullgardinen som är på min bild kommer upp, tryck på FLIP VERTICAL, då vänder sig texten uppochner. när det är gjort kan du kolla på nästa bild.

BILD 2: Dubbelklicka i textlagret där den röda pricken är, då kommer rutan som är på min bild upp. Ändra det där runda vredet där till -91, den står på 91 i början tror jag, sen är du klar.

Du kan ändra lite i scale också efter eget tycke och smak! Du kan även göra en spegel reflex genom att endast ändra i Opasity fältet till ca 20-45 beroende på hur mkt du vill ha speglingen! Testa dig fram! Du kan göra samma sak med bilder om du vill ha en spegling på dom också!

Hoppas det gick att förstå! annars är det bara o säga till och är det nån som vill veta hur man gör nåt annat också så kan jag visa det med bara ni kommer med lite förslag på saker :)

ha det bäst! ^^
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»