Dead Sea Mud Mask

En utav mina favoriter är en stor burk från "the holy mud company" som är lera från Döda Havet.
Leran där har mycket hög salthalt och är därför bra för fet och oljig hy eller som jag som har typsikt blandhy. Leran innehåller också mineraler som är helt unika och som bara finns i döda havet. Hyn blir väldigt ren, fräsch och matt efter man använt ansiktsmasken och den förebygger finnar så därför rekommenderar jag den till er med oljig hy men även för dig som har normail till blandhy som jag, men man behöver inte använda den så ofta då den kan vara uttorkande men lagom användning är alltid bäst. Dock luktar den inget vidare men det får man stå ut med. Då vet man ju också att det inte är några extra kemikalier tillsatta eller parfymerad vilket inte är bra för hyn.

 

Min har tyvärr varit slut nu i några månader men ska skicka iväg en beställning i slutet av denna månad igen ;)

Finns att köpa via eleven m fl.

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»