Trainee Programmet

Nu har arbetsförmedlingen flyttat mig till ett nytt "program" för att försöka få jobb efter praktik. Tanken med Trainee programmet är att dom har kontakt med ett antal företag som vet med sig att dom behöver anställa ny personal innom kort och att dom kan ta in en Trainee person (praktik) i ca 10 veckor och efter det är det stor möjlighet till jobb på den arbetsålatsen. Det låter helt okej men tycker att dom är väldigt förvirrande då de inte är bäst på att dela med sig av sin information + att allt är så stressat! Jag fick erbjudandet att gå på en intervju (14/4) och redan dagen efter hade jag tid för intervjun men ingen information men gick såklart dit iaf och sen fick jag ett mail lördag den 16 om att jag blev antagen och att vi skulle starta den 18 kl 10.00 och var det skulle hålla till, vi skulle börja med en veckas information/internutbildning då vi är ca 20st som ska på olika ställen och olika brancher.  Jag har varit med nu sen i måndags den 18/4 - 11 och det är riktigt trevligt men lite långtråkigt då det mest är repetition sen skolan m.m men jag hopper verkligen att dom kommer att få till en praktikplats åt mig som leder till jobb. Än så länge har jag ingen bekräftad praktikplats men jag har varit på intervju hos ICA böleäng men hon har inte bestämt sig än men jag hoppas verkligen att hon väljer mig.

Men imorgon ska jag ut och söka på lite fler ställen om det finns möjligheter till praktik som leder till nån typ av anställning!

                                                                                              Ha det bra! ♥
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Sara                       | | 2011-04-27 | 22:10:19 |

jag har hört både bra och dåligt om dom xD Hoppas du får det bra så att dom hjälper dig!

Erika                       | http://eeriicaaa.blogg.se/ | 2011-04-27 | 22:10:53 |

Du har en sån fin blogg! Besök gärna min och kommentera!

Camilla                       | http://camiillan.blogg.se/ | 2011-04-27 | 22:12:25 |

Jag har haft deras hjälp men det gjorde desamma för praktikplatsen som "lovade" mig jobb efter den 2 månaders praktiken drog sig tillbaka när det var typ 3 dagar kvar och sa att dom inte hade "råd" att anställa nån fler :S.. lite dåligt då man verkligen kämpade och fick höra att dom hade tänkt anställa m.m.

Emmy                       | http://spermy.blogg.se/ | 2011-04-27 | 22:13:14 |

Tyvärr bara hört dåliga saker om dom att det är en enda röra och att de inte har koll på nått.. Hoppas iaf att det löser sig för dig!





»
»
»