Disney´s musik Lista


Ikväll bjuder jag på mina favorit låtar innom disneys filmer :) Alla låtarna kommer att vara på svenska den här gången då det finns underbar låtar både på svenska och engelska som disney använder! Mina favorit är ju filmen Björnbröder (på svenska ska man se den filmen) offtast tycker jag att man ska se dom på orginalspråk (engelska) med vissa undantag som tex filmen Björn bröder!


Aladdin - En Helt Ny Värd - Vacker låt med fin mening och text.
Aristocats - Alla snubbar vill ju vara katt - Cool låt med härlig melodi.
Björn Skifs - Finns ingen utväg - Vacker och härlig text med fin mening.
Brotherber - Jag är på väg - Rolig och verkligen en fin låt.
Den lilla sjöjungfrun - Havet är djupt - Härlig låt med lite fart i.
Lejonkungen - En värld full av liv - Härlig text och fin film.
Lejonkungen - Känn en doft av kärleken - Vacker och härlig text.
Mulan - En spegelbild - Vacker och med en stark tanke bakom texten.
Pocahontas - Färger i en vind - Underbar film och mening med allt.
Skönheten Och Odjuret - Skönheten Och Odjuret - Vackraste filmen.

Som ni ser älskar jag disneys låtar, dom är alla vackra och har en bra mening! Men jag tycker att många av dom nya filmerna som har kommit från Disney har tappat den tråden med musiken och handlingen. Men dages barnfilmer är ju inte alls lika bra gjorda och handlingen är betydligt sämre och

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Tina                       | http://tinatin.blogg.se/ | 2010-06-08 | 21:53:23 |

ÅHH jag älskar disney <3

Tina                       | http://tinatin.blogg.se/ | 2010-06-08 | 21:54:06 |

SV; min favorit film är atlantis <3 Men även skönheten och odjuret <3 LOVE

Tina                       | http://tinatin.blogg.se/ | 2010-06-08 | 21:54:59 |

sv; atlantis 2 tycker jag va riktigt bra men disney gör väldigt bra uppföljare <3 Jag gillar också björnbröder, dom är så söta!

Tina                       | http://tinatin.blogg.se/ | 2010-06-08 | 21:55:55 |

sv; jag tycker disney är så sorgliga men dock är dom inte lika bra som förr när dom hade mer musikal m.m. som man vill att barnen ska se (A)

Emma                       | | 2010-06-08 | 21:56:25 |

älskar nalle puh xD <3





»
»
»