Ladda ner Teckensnitt

                      
Hur lägger man in nya teckensnitt i photoshop och var hittar man dem?
För det första: När man laddar in teckensnitt så är det inte bara till Photoshop, utan till alla program som innehåller text som ska redigeras på datorn. Så när du lagt in dina fonter, så hittar du dem också i Illustrator, Word, Pain och alla sånna program.

                                                           GÖR SÅ HÄR;
1. Gå in på Dafont.com
(Eller sök på "free fonts" på google, för att hitta andra sidor som har textstilar)
Där finns ett antal olika kategorier med samlade fonter. Jag brukar ta top 100 på dafont när jag vill ha nya fonter då det finns enormt många. För att ladda ner en font klickar du på den och till höger på sidan står det sedan Download PC/Mac. Då är det bara att klicka på PC om du har en, eller på Mac om du har en Mac. Spara på datorn.

2. Packa upp.
Har du inte WinRAR (som är ett program för ihoppackade filer) så finns det att ladda ner här. Mer frågor om det kan jag tyvärr inte svara på för det är en vän till mig som är geniet och som har fixat in det på min dator men det är nog bara att läsa sig till och installera som vanligt skulle jag tro :) I alla fall... Du packar upp filerna genom att högerklicka på den packade filen (som ser ut som en bunt med böcker) och väljer Packa upp filer...

3. Installera fonterna.
Öppna kontrollpanelen på datorn. Vet inte hur det ser ut på er dator, men när jag klickar på start så har jag en direktlänk till Kontrollpanelen där (Annars tror jag att man kan gå in i Den här datorn>Lokal disk>Windows) och du klickar på mappen som heter Teckensnitt/Fonts. Har du Vista så kan du behöva klicka på Klassisk vy i panelen till vänster... Det är bara att leta sig till då olika programvaror kan ha olika utseenden och vissa gömmer undan vissa mappar i andra mappar :) Men den mappen du söker heter alltid Teckensnitt så du vet vad du letar efter ^^,

De filer som du laddat ner, som ska föras över är de som har bokstäver som ikoner. Det enda du behöver göra är att dra över de filerna till teckensnittsmappen och sedan installerar de sig själva. För att de ska synas i photoshop (eller vilket program du nu vill använda dem i) så får du starta om det.

Sen är det klart! Lätt som en plätt :)
Lycka till nu!

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


m a ti ld a                       | http://sparklegirl.blogg.se/ | 2010-08-09 | 18:10:57 |

tack så jätte mkt för hjälpen det här har jag behövt länge!

Anonym                       | | 2010-08-09 | 18:32:40 |

Anonym                       | | 2010-08-09 | 18:32:41 |

Anonym                       | | 2010-08-09 | 18:32:52 |

tack så jätte mkt ^^ Du har verkligen gjort fina guider och ger bra tips! TACK!

Tina                       | http://tinatin.blogg.se/ | 2010-08-09 | 20:38:35 |

tack så väldigt mkt ^^

ceccilia !                       | http://cecilialouisee.blogg.se/ | 2010-08-10 | 16:55:00 |

sjukt söta fonter som du har skrivit i exempel. :'o

vad heter alla? HAHA okej, det kan du nog nte svara på, men. :'o

Angiie K. Menna [ Ana Masrya ]                       | http://masrya.blogg.se/ | 2011-08-24 | 11:56:50 |

Hej!



Tänkte fråga om jag får låna denna guide med Dafont + bilden och lägga in på min blogg? :) Vil gärna ge det som ett tips!



Tack på för hand.

Angiie K. Menna [ Ana Masrya ]                       | http://masrya.blogg.se/ | 2011-08-24 | 20:21:42 |

Har lagt upp det nu! Om du vill att jag ska ändra något, så är du välkommen att säga till, så ändrar jag det! :)





»
»
»