Little Time To Think

Jag har just nu många funderingar och tankar kring min framtid!..

Jag vet inte vad jag vill göra riktigt än, nu när jag går ut, men jag vet att jag ska plugga vidare ett år, det är jag säker på! Det finns så väldigt mycket som jag skulle vilja göra. Det jag vet är att jag vill flytta från dumma, värdelösa Lycksele. Vart vet jag inte än men Erik har lovat att flytta med mej. Det hoppas jag blir av! Helst vill jag flytta till Göteborg, men det finns många bra skolor på flera ställen såklart. Jag har tänkt välja ut några ställen och sen får han välja, typ (?!) XD Han gillar inte storstäder som jag, men han är tydligen villig att bo i en i ett år med mej i alla fall! ^^, (Han är världens bästa) Jag ska boka tid med syon så snart som möjligt så att man kan börja kolla runt ordentligt och välja nått. Det är väll snart tid för att söka eller liknande ^^, Tiden går ju så fort just nu!

Det jag skulle vilja plugga är;
- Foto - En amatörfoto kurs, skulle va väldigt kul för att lära sig mer om foto!
- Florist - Ja det har jag alltid velat gå för det skulle vara skit kul!
- Make up Artist - Det är nått jag verkligen skulle vilja göra!

Jag skulle verkligen vilja gå ALLA dessa linjer - Jag skulle kunna plugga hela livet känns det som! ^^, Jag har hittat en väldigt intressant Make up Artist skola (www.internationalmakeupcenter.se) Den skulle jag verkligen vilja gå på! Men den kostar 29.000kr för 10 veckor (intensiv kurs) Men då ingår ett sminkpaket värde 15.000kr. Det låter fruktansvärt lockande Finns även en 20 veckors kurs för 49.000kr men den är mer riktad mot teater smink! Men jag har en liten ny "plan" som jag jobbar på för fullt i huvudet, Jag tänker att jag kan ju plugga nån av linjerna Foto/Florist i ett år och sen går jag den 10 veckors Make up utbildningen när jag är klar med det andra! Då har jag mycket att välja på och om jag inte lyckas innom Make up Artist karriären (vet ej om jag har fantasi nog) så kan jag ju alltid börja jobba som florist eller ha Make up på sidan av! Det finns många alternativ att välja på men jag måste bara komma på dom bästa. Det låter iaf bäst hitentills! Eller om jag går Make up artist skolan på en gång, Hmm jag vet inte! Det är svårt att veta vad man vill! Det känns väldigt vågat att välja Make up utbildningen på en gång, då man måste vara väldigt duktig och framåt för att bli nått. Men jag tror verkligen att jag vill jobba med detta, det skulle vara grymt och roligt! Men de blir nog att ta den efter isåfall.. Det finns ju massa små snabbkurser på olika sminkaffärer som tex. Make up Store har kurser på sina affärer för inte alls så dyr penning + att man får smink för samma summa som man betalar med sen! Man kan ju gå en sån snabbkurs medans man pluggar och sen gå make up artist utbildningen efter ^^,

Men då är ju bara den andra frågan kvar.. Vad ska man sälja av dom två övriga linjerna? - Florist skulle vara väldigt roligt att plugga och jobba som! Det ville jag redan då jag slutade 9:an men mamma tyckte inte att jag skulle flytta till Vännes. - Foto är ett av mina största intressen så det är jag väldigt intresserad av att lära mej mer om. Det skulle vara grymt att fara och fota modeller och annat men då ska man ju ta sig dit upp också! Det skulle vara väldigt roligt att bli en jätte bra/känd fotograf! Men jag skulle inte vilja jobba på nån 'dags/kvälls' tidning som VF eller nått som man oftast får börja med! Men som sagt skulle jag gärna vilja bli modell fotograf, det skulle vara grymt roligt!

Det enda som jag verkligen vet just nu förutom att jag vill flytta från stan är att jag INTE ska fortsätta att jobba med nått inom mat/resturang! Jag valde verkligen fel program! Men allt som fanns att välja skulle ha blivit helt fel på den här dåliga skolan! Men det är bara att stå ut, bara dryga 8 månader kvar nu tills jag tar studenten! YEEII ♥ Men jag skulle förmodligen ha passat bäst på Estet-Bild programet.. Det ångrar jag verkligen att jag inte tackade JA till då jag fick förfrågningen om att börja där.. Men då var jag helt inne i att Hotell & Resturang var det jag ville gå! Fel av mej! Aja man får väll se hur man klarar tiden till studenten.. Jag är verkligen DÖÖ less på alla skitlärare som vi har nu!

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Sara                       | | 2009-10-22 | 09:28:06 |

Det är ju inte jätte mycket pengar, men en bit på vägen. Jag skrev recensioner på en hemsida som heter ciao.se.

Jag skrev väldigt mycket.. men fick ihop 9000 kr på två månader. Men som sagt man måste skriva en hel del. Jag hjälper dig mer än gärna med tips hur du får ut så mycket pengar som möjligt på den hemsidan.

skicka bara ett mejl till e-postadressen så svarar jag så snabbt som möjligt (:



Älskar din blogg extremt mycket, och tycker du är begåvad som fan. Så vill gärna hjälpa dig (:

Jenny                       | | 2009-11-05 | 18:11:01 |

Jag skulle också vilja gå Make up utbildning/kurs :D





»
»
»