Om Jag Kunde Drömma

  • OM JAG KUNDE DRÖMMA - STEPHENIE MEYER

    Detta är verkligen mina favorit böcker! Jag har aldrig läst några bättre tror jag! Inga som är så spännande hela tiden än hur många gånger som man läser dom! Det spelar som ingen roll om jag läser alla böckerna 4 gånger efter varandra eller om jag väntar och läser nått annat mellan och sen läser om dom igen! Alla som inte har läst dessa 4 böcker har verkligen missat nått! Så lär dom än om ni ser filmerna (speciellt då)!

    HANDLING
    Isabella Swan flyttar till Forks, en liten regnig sovstad i Washington. Hon förväntar sig att hennes nya liv ska bli lika långtråkigt som staden själv. Men när hon träffar den gåtfulle och förföriske Edward Cullen tar hennes liv en oväntad och farlig vändning. Edward har länge lyckas hålla sin identitet som vampyr hemlig. Men nu går ingen säker, minst av allt Bella som är den person Edward håller mest av. Edward och Bellas förhållande balanserar på knivseggen mellan begär och livsfara. Bella Swan utdrag; "Tre saker var jag absolut övertygad om. Den första var att Edward var vampyr. Den andra var att det fanns en del av honom - och jag visste inte hur stark den delen kunde vara - som törstade efter mitt blod. Och den tredje var att jag var villkorslöst och ohjälpligt förälskad i honom." OM JAG KUNDE DRÖMMA är en intensivt sinnlig och utomordentligt spännade kärleksroman.

    OMSLAGET
    Stephenie Meyer har berättat att äpplet på omslaget representerar den förbjudna frukten i Edens lustgård. Det symboliserar Bella och Edwards förbjudna kärlek som liknas vid den förbjudna frukten. Äpplet representerar också det val Bella har, att antingen ta emot den "förbjudna frukten", Edward, eller att välja att inte vara med honom.

    •  Hela "Twilight" serien är så j*vla bra! ♥

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Anonym                       | | 2009-10-26 | 12:51:48 |

Har aldrig läst den, men den verkar faktiskt ganska bra :) Grymt fin melodi i alla fall, den på din förstasida altså :)

Emma                       | | 2009-10-27 | 12:45:47 |

Dom är SÅÅÅÅ bra :D <3

Emma                       | | 2009-10-27 | 12:49:34 |

sv; Jag tycker att första boken är bäst men även 3an ^^, Längtar till New Moon <3





»
»
»