Ljudet Av Ditt Hjärta

•  LJUDET AV DITT HJÄRTA - STEPHENIE MEYER

Detta är verkligen mina favorit böcker! Jag har aldrig läst några bättre tror jag! Inga som är så spännande hela tiden än hur många gånger som man läser dom! Det spelar som ingen roll om jag läser alla böckerna 4 gånger efter varandra eller om jag väntar och läser nått annat mellan och sen läser om dom igen! Alla som inte har läst dessa 4 böcker har verkligen missat nått! Så lär dom än om ni ser filmerna (speciellt då)!

HANDLING
I Stephenie ­Meyers tredje berättelse om Bellas och Edwards omöjliga kärlek om liv eller död? vänskap eller hat? Det är en stor fråga i dessa böcker! Ett utdrag; "Bella?" Edwards mjuka röst hördes bakom mig. Jag vände mig om och såg honom jogga uppför trappan, med vindrufsigt hår efter att ha sprungit. Han omfamnade mig genast, precis som på parkeringsplatsen, och kysste mig igen. Kyssen skrämde mig. Den var för laddad och hans läppar pressades alltför hårt och desperat mot mina - som om han var rädd att vår tid höll på att rinna ut. En våldsam seriemördare härjar i Seattle och en ondskefull vampyr fortsätter sin jakt för att ta ut sin hämnd på Bella som åter igen befinner sig omgiven av fara. Samtidigt tvingas hon att välja mellan sin älskade Edward och sin vänskap med Jacob. Och hennes val riskerar att blåsa liv i den urgamla kampen mellan vampyrer och varulvar. Men Bella har också ett annat val att göra - valet mellan liv eller död. Men vad är vad?

OMSLAGET
På omslaget är ett nästan avslitet rött band. Bandet står för valet som Bella måste göra. Hon måste välja mellan sin kärlek till vampyren Edward Cullen eller sin vänskap/kärlek till varulven Jacob Black. Stephanie Meyer har även sagt att bandet står för att Bella inte helt och hållet kan slita sig loss från sitt mänskliga liv. 

•  LÄS DEN!
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Emily                       | http://emilylindell.devote.se | 2009-10-26 | 18:11:52 |

Den är toppen bra <3 Vilken tycker du är bäst? ^^,

Emily                       | http://emilylindell.devote.se | 2009-10-26 | 18:12:47 |

sv; Jag tycker att 3an är bäst ^^, Men 4an är också bra <3

Emma                       | | 2009-10-27 | 12:43:52 |

Skit bra böcker!





»
»
»