Harry Potter - Halvblodsprinsen


Ja nu har jag läst ut den 6e boken om Harry Potter ^^, (Jag har läst dom några gånger men aldrig i följd som nu) Dom är verkligen underbara och super bra! Jag sitter och halvgråter för jag har en känsligdag så det va väll inte rätt tillfälle att läsa ut den igen men aja XD Jag hatar att Dumbledor måste dö.. Det är så sorgligt ju!!! Men nu ska jag försöka låna den 7e boken av nån så jag kan läsa den nu på en gång! Jag tycker att ALLA böcker om Harry Potter är ett måste för alla att läsa!

HANDLING
Trolldomsministeriets Cornelius Fudge har tvingats se sanningen i vitögat och bekräftar att Han-som-inte-får-nämnas-vid-namn är tillbaka och värvar anhängare för att gripa makten ännu en gång. Harry Potters sjätte skolår vid Hogwarts skola för häxkonster och trolldom kantas av rädsla och varningar. Mörkret blir mer kompakt över hela trollkarlsvärlden och rektor Aldus Dumbledore värvar den till åren komne professor Snigelhorn som lärare i magiska brygder och Harry lyckas äntligen med sina lektioner i trolldryck tack vare anteckningarna i den lärobok han lånat, som en gång tillhört någon som kallar sig"halvblodsprinsen". Snape tar över som lärare i försvar mot svartkonster som han så länge och alltid har velat göra. Harry får även privatlektioner av Albus Dumbledore i förhoppningen om att Harry skall kunna utvinna viktiga ledtrådar till hur Voldemort kan bekämpas, som avslöjar hemligheten bakom Voldemorts odödliga själ och forna historia.

•  LÄS DEN!

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Ellie                       | http://bullkalas.blogg.se/ | 2009-11-16 | 11:23:19 |

Den är verkligen superbra <3 ^^

Jossaaan!!!                       | | 2009-12-06 | 18:25:04 |

Jag har läst alla böcker, och jag älskar allihoppaa! Jaa, det är synd att Dumbeldore måste dööö!!!!!!!!





»
»
»