Rosenseriens Lermask - Review


Rosenseriens Lermask
Produktens Beskrivning: Exklusiv djuprengörande mask med rosa lera. Masken är avslappnande, mjukgörande och balanserande på huden. Leran innehåller en naturlig mineralblandning som förbättrar hudens kondition och kan stimulera cellförnyelsen.  Normalt att det ”pirrar”, känns lite i huden första minuterna lermasken efter applicering.

Min kommentar: Den är röd och väldigt färg pigmenterad så den röda tonen sätter sig direkt i hyn så den är kanske lite svår att tvätta bort. Jag älskar doften av rosor och upplever den väldigt avslappnande och jag använder den när jag ligger i badet eller bara vill ha lite extra lugn innan jag ska gå i säng. Färgen är som sagt lite svår att tvätta bort från ansiktet och kan upplevas lite som att de röda pigmenten är kvar efteråt men det försvinner när ansiktskrämen kommer på. Den är lös i konsistensen och man får inte glömma att skaka om förpackningen då den blir väldigt vattning men man applicerar den ganska lätt i ansiktet men hade gärna haft den lite tjockare för lättare applicering. Resultatet känns mjukt och rent och den är väldigt behaglig. Jag känner inget pirr men värme i början som sen försvinner. Förpackningen är på 30ml är lite liten tycker jag så hade gärna sett en större förpackning! Super produkt men med några priser men den gör sitt jobb med huden.

Pris: 194:- /30ml
Var: Life, Hälsokraft, Bodystore m.m.
Köpa Igen: Ja
Betyg: 3½/5 ♥
Svanenmärkt - för hälsa och miljö!svanen_mini
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)