Rosella Eco Beauty


Måste verkligen få tipsa om den här fantastiska och intressanta eco skönhets bloggen. Jenny skriver väldigt inspirerande, läsvärda och med upplysande fakta om allt från innehållet i produkter till vad man kan tänka på när man handlar nästa gång. Hon recenserar och tipsar om många spännande naturliga produkter och ger en väldigt bra alternativ till eco shopping.

Några extra bra inlägg:
- Ingredienser att undvika
- Naturlig Hudvård?
- Tyda INCI

Jag har faktiskt ingen riktig koll på sånt här med ekologiskt men jag har börjat bli nyfiken så ska nog fördjupa mig i ämnet lite mera och jag vill lära mig om vilka ämnen man ska akta sig för i smink och hudvård. - Ingredienser att undvika.

Företagen är ju alltid riktigt smarta och skriver sin INCI i de minst läsbara storlekarna och allt är väldigt tätt ihop. Därför orkar de flesta faktiskt inte bry sig (där är jag just nu) om vad alla olika tecken och konstiga saker och siffror är för något, men med såna här bloggar som Jenny skriver göra så att man får upp ögonen för ekologiskt, miljövänligt och det som är bra för vår hud.
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»