Nailtastics Enkät

Anne på Nailtastic har fixat ihop en kul enkät som jag faktiskt tänker svara på nu :)

Hur länge har du varit en nagelnörd?

Sen Hösten 2010 tror jag det var. Det började med att jag var hemma en kväll och hade lite tråkigt och hade sett många fina nagel designer på olika sidor som jag bestämde mig för att testa. Sen dess har det varit en stor hobby!

Hur många nagellack har du i din samling?
Just nu har jag ca 250 stycken men min samling bara växer och växer. Då räknar jag mina nagellack, two way-pennor och nail art-lacker men inte mina bas-, över- och vårdande lacker.

Om du bara fick välja lack från ett märke från och med nu, vilket märke skulle du välja?
Då skulle det helt klart bli China Glaze. Dom är prisvärda, varierande och de släpper ofta så fina kollektioner.

Hur mycket spenderar du på nagellack och nagelvård i snitt varje månad?
Det brukar vara runt 200-1000kr/mån beroende på om det kommer ut några fina kollektioner som man bara måste ha så kan det bli lite dyrare också.

Dyraste lacket/lacken i din samling?

Jag har inte så dyra lacker men det är nog mina OPI lack som är de dyraste just nu. Det är så många märken jag inte hunnit testa än men på listan över blivande lacker står helt klart Nfu-Oh.

Vilka är dina lemmings just nu?
Färgsprakande och glitter gäller just nu i alla märken.

Favoritfinish?
Glitter och Creme tycker jag främst om då man kan göra så mycket snyggt med nail art.

Finish du bara inte klarar av?

Krackelack har jag lite svårt för då jag inte alls tycker om det. Finns vissa snygga designen man kan göra men nej tack.

Vilka nagelvårdsprodukter klarar du dig inte utan?
Seche Vite, nagelfil och nagelolja. Det är mina tre måste för att få starka och fina naglar.

Vilket lack pryder dina naglar just nu?
Har just målat naglarna i OPI´s Red Lights Ahead…Where? (Coral Rött) från OPI´s sommar kollektion Holland. Som jag fick hem i fredags. Blir att visa mer bilder på hela kollektionen snart :)
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Ellen                       | http://ttypisktellen.blogg.se | 2012-06-17 | 20:27:45 |

Shit, inte en liten samling nagellack du har! :) Tyckte jag hade många, och jag har typ 30 haha.. ;)

Svar: Haha jo det har blivit en del lacker ^^,
Therese

Linnea Elg                       | http://linneatkelg.blogg.se | 2012-06-18 | 22:59:38 |

Du har fruktansvärt fina naglar! Inte bara färgen osv utan självaste formen också.

Svar: sv: Åh tack så väldigt mycket. Jo de har en väldigt bra form och stora plattor :) Bara långfingret som är en "kortare"/mindre nagel på xD
Therese

rebecca                       | http://fashionminded.se | 2012-06-19 | 02:29:49 |

Jäklar vad många nagellack du har! :)

Svar: sv: jo det har blivit en del lacker ^^,
Therese





»
»
»