Maybelline Fit Me Foundation - Review


Maybelline Fit Me Foundation
Produktens Beskrivning: Fit Me Foundation är en skräddarsydd made-for-you makeup som låter huden andas och lysa igenom. Formulan har en transparent primer-bas som ger en naturlig täckning och innehåller ingen olja. Matchar din hudton perfekt. Har man en varm hudton väljer man en nyans som slutar på 0 och för en kall hudton ska man välja en nyans som slutar på 5.

Min kommentar: Jag använder mig av nyansen 110 Porcelaine som är den ljusaste i serien och den passar mig riktigt bra men skulle nog även kunna ha snäppet mörkare och den ger en fin lyster. Det är en bra foundation en bra täckning som gör det den ska men jag tycker inte rikigt om konsistensen då den är ganska svår jobbad om man inte har "blött" underlag. Jag använder alltid den här direkt efter min dagkräm för att den ska bli jämn och smäle snyggt in i huden. Inget som stör mig igenligen då den ger ett väldigt bra resultat. Men deras loga att de ska passa alla vet jag inte riktigt då färgerna på concealer och puder är mindre varierande. Jag rekommenderar inte denna till er med torr hud då den inte alls passar för torr hud då den lägger sig där och sen flagnar av väldigt mycket. Brukar ta hjälp av concealerna på sånna punkter för den är bättre täckning och blötare. Men det är bara vad jag har märkt, alla är ju så olika.

Pris: 139:-
Var: Lindex, Åhlens, Kicks m.fl
Köpa Igen: Nej
Betyg: 3/5 ♥
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)