Nagel Frågor

Hejsan! Va duktig du är? tänkte fråga dig om det är vanlig lagellack du använt för att göra leopard mönstret? Och i så fall gör du mönstret efter att du skulpterat klart nagel med gelé/akryl? För jag undrar om inte mönstret kommer börja försvinna efter några dagar så som vanligt lagellack brukar göra? Tacksam för svar

Hej! Tack så mycket. Nej jag har använt mej av en akrylfärg som man kan köpa i pysselaffärer (tror jag), jag köpte nämligen min färg på ebay. Jag gör mönstret innan jag använder min finish gel så därför försvinner inte mönstret.


Hej!
Gud vad fina naglar du gör :) Jag håller också på lite, övar mest tills jag blir mer stadig på handen haha. Men vilket gel använder du? och vart köper du det? :)

Hej ! Tack så mycket! Jag använder gelen från Bio Sculture som jag fick genom min utbildning och den tycker jag är riktigt bra men jag håller på att leta ett nytt märke att prova då gelen som jag använder nu är väldigt dyr att använda. Men jag ska nog prova Euro-Line gelen som man kan beställa från Tyskland. Den har jag bara hört bra om! Hoppas du fick svar på din fråga!


Kan inte du berätta hur man applicerar glitter på naglarna? blandar man glittret med gele? :) hur gör du? Tacksam för svar!

Hejsan! Jag blandar glittret själv med gelé. Så att du vet så ska man blanda tills att konsistensen är så pass att spateln (den man blandar med) kan stå upprätt av sej själv i gelen, då är den perfekt! Lycka till!


Hej!
Jag hittade inte var man frågar så jag skriver här istället.
Jag undrar hur du gör fallande (asså så som du hade gjort med typ grönt på någon).

Hejsan!
Jag gör bara så att jag börjar med att lägga glitter högst upp som vanligt för att sedan gå nedåt och dra ut glittret mer och mer så att det blir tunnare och tunnare, sedan härdar jag det och fortsätter som vanligt. Hoppas du förstod och är nöjd med svaret! 


Måste bara säga att du är sjukt grym på naglar! :) Ska själv börja med gelénaglar, har du någe tips på vad man ska tänka på? Ha de bäst! :)

Tack så mycket! Det jag kan tipsa om är att läsa på jätte mycket om tekniken på internet och vara noga med att du använder ett gelémärke som du vet är okej och läser på om just ditt gelsystem. Om det går fel kan det ju få förödande konsekvenser så som nagellossning eller om gelén kommer på huden kan kunden bli allergisk och kanske aldrig mer kunna ha gelénaglar. Så mitt tips är att läsa på och träna på dej själv ganska lång tid innan du börjar göra naglar på andra så att du får in tekniken, det var så jag började. Lycka till och om det är något du undrar över när du väl har börjat får du gärna ställa fler frågor! 

Hur gör du när du gör franska naglar? Använder du vit gelé, vita tippar eller målar du med vit akrylfärg? Ser så himla fräsht ut på det sättet du gör!
Och hur gör du leopardmönstret? Kan du inte visa i en videoblogg eller kanske "steg-för-steg" via bilder?
Tacksam för svar! :D

Hejsan! Jag använder oftast vita tippar och sedan vit gele ovanpå, tycker att det blir snyggast så. Men om kunden har väldigt korta naglar och är typ nagelbitare tar jag de naturliga tipparna för att kunna bygga ut nagelbädden med rosa gelé och på så sätt få en mer naturlig look.
Ja det skulle jag kunna göra, det kommer antagligen i slutet av den här veckan i så fall! 
Hoppas du fick svaren du sökte!


Om ni har några funderingar är ni självklart välkommna att fråga! <3
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)