Animal Testing?

 


Har på sista tiden blivit mer uppmärksam på hur många företag som faktiskt testar på djur än. Jag brukar försöka att inte köpa smink som är djurtestade. Det är fel att testa på djur, jag vill inte stötta de företag som gör det men de jag redan har använder jag såklart och tyvärr har man många favoriter av de märken som man inte vill sluta köpa fören man har hittat en liknande produkt.

Har satt ihop en lista på de företag som testar på djur (de större företagen som finns i de flesta butiker) Det kommer en mycket längre lista senare på de andra företag som jag vet om. Jag tycker att vi alla djurvänner ska engagera oss och det är ju ett super enkelt sätt att hjälpa till, bara byta smink och skönhetsprodukter.

Dessa företag TESTAR på djur:
L’Oréal
Vichy
Garnier
Max factor
Aussie
Biotherm
Lancôme
Ralph Lauren Fragrances
Redken

Dessa företag testar INTE på djur:
NYX Cosmetics
China glaze
H&M
Eyeslipsface (ELF)
Yves Rocher
Make up store
The body shop
Isadora
Viva la diva
Color club
LUSH Cosmetics
M.A.C Cosmetics
ORLY
L.A. Girl cosmetics
Chanel
Dermalogica
Lumene
Nivea
Oriflame

Kommer upp en till lista lite senare med fler som testar på djur och som inte gör det. Det här är bara en liten lista!
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


e.l.f Cosmetics Scandinavia                       | http://eyeslipsface.blogg.se/ | 2011-07-29 | 09:07:54 |

Hej!



Superbra att du listar upp vilka företag som tar avstånd med att testa sitt smink på djur!



Det gör e.l.f. Cosmetics också!

www.eyeslipsface.se





»
»
»