Viva la Diva - Nail Care

Viva la Diva Nail Care Hösten 2011

Viva la Diva - Nail Care

I samband med höstkollektionen Live It, Love It, släppte VLD även en serie med fyra nagelvårdsprodukter:

Nail Hardener, Cuticle Remover, Calcium Gel och Nail Oil.

 

Alla 4 produkterna (65kr för 9ml) kommer i en fyrkantig, frostad, matt glasflaska. (gillas starkt!) Nageloljan innehåller vetegroddsolja som är rik på E-vitamin. Vetegroddsoljan ska förhindra att vatten tränger in i nageln. Den doftar rätt mycket, men tyvärr är doften inte lika god som Depends Myrraolja som jag brukar använda. VLD Nail Oil är dock inte lika flottig som Depends, och det tycker jag är ett stort problem med Depends, inte så kul om man smörjer in sig på dagen och flottar ner allt.

 

Men enligt VLD ska Nail Oil återfukta och stärka nagelbädden, samt göra nagelbanden mjuka. Det gör den vid direktapplicering, men ger ingen långvarig återfuktning eller förstärkning vad jag märker av med mina naglar. Jag har ibland torra nagelplattor och små skador på nagelbanden och kan märka en viss förstärkning när jag applicerat oljan och även nagelbanden blir mjuka och följsamma. Den fungerar utmärkt att använda under ett vanligt nagellack. Bara att applicera och massera in naglarna i ca 1 minut. Sedan vänta 3 minuter och applicera därefter underlack.

 

Det här känns som en riktigt bra produktserie och jag är väldigt nyfiken på (Nail Hardener & Calcium Gel).

 

Finns att köpa: Hos utvalda Åhléns & Lindex

BILD & KÄLLA

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»