Läsar Fråga: Avskavt Lack?

Hej!
Jag målade naglarna ganska ofta förut men nu har jag nästan slutat helt eftersom det bara blir avskavt direkt. Vet du något man kan göra för att det ska sitta bättre, annat än att vara försiktig?


Hej,
Jag kan förstå att du tappade intresset då det är riktigt jobbigt när lacket försvinner direkt när har suttit och lagt ner tid på att måla dom! Men det kan bero på lite allt möjligt så som att lacket är i för dålig kvalité eller för gammalt. Men jag rekommenderar att du använder ett bra underlack för att ibland kan din vanliga nagel "stöta bort" lacket och då brukar det funka bättre med ett underlack gärna lite tjockare så som Seche Vite (om du använder ett topp lack så som Seche Vite så kan du gärna matta ner det lite med en buffer för att få bort glansen lite, då fäster ditt vanliga lack bättre och håller även längre). Har du tillgång till nagel gel så är det också ett väldigt bra sätt att få nageln starkare och lacken håller längre på det materialet. Glöm inte att lägga på ett lager topplack/genomskinligt lack för annars blir ditt lack väldigt ömtåligt. Men glöm inte att måla fram på tipparna så att det inte kommer in luft. Men jag ska fixa ett sånt inlägg så att ni får se!

Hoppas att du får till det och att du börjar måla naglarna igen <3 :D
Lycka till ♥

 
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)