UV Gel fördelar/nackdelar

Som ni vet är det UV gel som jag sysslar med. Jag tränar för fullt för att blir bättre och bättre! Man lär sig av sina misstag och det går i alla fall framåt. Har testat hit och dit på olika personer. Träning ger färdighet och så kommer jag fortsätta ett tag till! Träna! Träna! Dessa fördelar/nackdelar är på dom vanliga allmäna gelerna då tex de geler som jag använder är upplösningsbara, starka och bränner inte i UV lampan. Men har varit med om dessa saker som jag listar med andra märken och vet att andra säger samma.

Men om ni bor i närheten (umeå) och vill ha billiga gel naglar så kan ni kontakta mig! ^^,

Här är en liten lista på fördelar/nackdelar med just uv gel.

GEL:

Fördelar

- Doftfria
- Vissa allergitestade och godkända i USA (får kallas hypoallergenic)
- Flexibla, rör sig med naturliga nageln
- Inte lika känsliga för removers
- Kan korrigera form
- Passar dig som är van att ha långa naglar eller vill ha relativt korta naglar
- Högglansig yta
- Kan få ett mycket naturligt utseende, tunna och flexibla

 

Nackdelar

- Inte lika starka som akryl
- Många måste filas bort (anses av vissa som en fördel!)
- Klibbigt lager får inte nudda huden, släpper lätt då
- Vissa kan vara allergiframkallande
- Viktigt att härda ordentligt
- Vissa kan framkalla en brännande känsla i nageln under härdningen
- Vissa gulnar

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Christina                       | | 2011-11-10 | 07:50:43 |

Hej Therese.

Jag bor i Umeå och sökar ny nagladame,

hur mycket tager du for en fransk forlängning?

(skick gärne en mail)



/Christina





»
»
»