Läsar Fråga: Sköra Naglar

Fråga: Hejsan!
Kom av någon anledning in på din sida, och jag verkligen ÄLSKAR allt som har med naglar att göra! Me love nails much much much<3 Så jag tänkte faktiskt fråga en fråga till dig, för du verkar ha stor kunskap om naglar? Varför är en del av mina naglar jättetunna och spricker så fort man filar dem? Är det att jag har för lite c-vitamin :D Kramar!


Svar: Hej!
Ditt problem är inte ovanligt! Jag har ibland väldigt tunna och spröda naglar men oftast är dom hållbara och kan bli riktigt långa tills jag får några dagar med sköra naglar och då går som av direkt. Det har även med hormonerna att göra. Det är såhär att naglarna behöver de samma näringsämnen som både håret och huden. Där bland annat miniraler och vitaminer. Man kan äta energi tabletter i form av brus eller liknande. Det är bra för hela din kropp och inte bara naglarna. Det finns också stärkande lacker att köpa på tex Kicks som kan åtgärda dina problem. Tunna och spröda naglar kan också vara ärftligt!

Till sisst vill jag bara säga att jag håller med dig, naglar är underbart och otroligt snyggt!

Hoppas du blir nöjd med ditt svar !
Mer frågor eller tips? Skriv till mig!

Kram!

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)