Makeup revolution Ultra Cream Contour Palette - Review

Makeup revolution Ultra Cream Contour Palette

Produktens Beskrivning: Makeup Revolution Ultra Cream Contour Palette gör contouring till en fröjd och ger ett otroligt stilfullt resultat. Cream Contour Palette innehåller 8 cream baserade nyanser som smälter samman väl med huden och hjälper dig att skulptera, definiera och förbättra dina naturliga ansiktsdrag. Med en contour palett kan du skapa en illusion av högre kindben, lägre panna, en mjukare käklinje eller en smalare näsa. Den krämiga texturen blandas väl på huden och kan användas både för att skapa en mer diskret framtoning eller en mer dramatisk till speciella tillfällen.

Övre raden från vänster finner du en ljus hudfärgad ton och därefter kommer en "bananpowder" liknande nyans och dessa två används främst under ögonen, i pannan och på hakan. Tredje nyansen kan användas för att skapa konturer men även för att ljusa upp och den 4e nyansen är en highlighter.

Nedre raden från vänster innehåller fyra olika nyanser av brunt som var och en hjälper till att skulptera, lyfta fram eller tona ner näsa, kindben, panna och käklinje.

 
Min kommentar: Jag har nyligen upptäckt makeup revolution som märke i sig och tycker verkligen om deras produkter. Dom har super fina paletter för dig som vill börja med contouring då det är ett väldigt bra pris på dom och det ger ett fint resultat. Den är väldigt lätt att blanda in i huden, nästan så att det blir för lätt så att effekten försvinner. Man behöver inte överarbete utan lätta drag ger ett bra resultat och man bygger lätt upp färgen som man vill ha. Men är du helt ny med contouring så rekomenderar jag dig att börja med en palett i puderform i första hand. Därför att det är betydligt lättare att lära sig sitt egna ansikte, ansiktsdragen och hur mkt effekt man vill ha. Jag vill nog personligare ha en lite fastare konsistens och mer pigmentering i nästa paletten som jag köper därför blir det ett kanske på köpa igen. Jag rekomenderar den starkt ändå och jag använder den här dagligen då den ändå gör sitt jobb väldigt bra och jag tycker om den.
 
Pris: 119:-
Volym: 13g
Var: brallis.se, nordicfeel.se
Köpa Igen: Kanske!
Betyg: 4/5 ♥
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Zaisha <3                       | http://zaisha.blogg.se/ | 2016-05-26 | 15:38:49 |

Bra recension! Vill nog köpa denna :)

Svar: Ja, jag tycker verkligen om Makeup Revolutions smink :)
Therese Bertheim





»
»
»