Hjälpen Mot Glitterlack

Det här är ett super enkelt knep för att känna NY kärlek till alla sina glitterlack som man bara låter stå till speciella tillfällen då man inte orkar använda glitterlack som vardagslack då dom är fruktansvärda att få bort.
 
• Börja med att måla ett lager av Seche Vite Fast Dry Top Coat (måste vara Seche Vite) Då det är tjockare.
• Sen målar du hela nageln med det lacket du önskar och dom lager som behövs för ett täckande resultat.
• Avsluta med att måla ett lager av Seche Vite Fast Dry Top Coat medans glitterlacket fortfarande är blött.
Lagom tills dess att det är dags att byta lack, dvs dagen efter kan man plocka lacket i stora sjok, eller som för mig att hela nageldelen lossnar utan problem, ibland blir det lite lack/färg över men det går väldigt lätt att ta en tuss remover och rengöra.
 
Detta tips funkar faktiskt även på vanliga lacker lika bra som med glitterlack ^^,
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Lela                       | http://www.lelack.se | 2013-04-03 | 08:57:18 |

Det är en suverän metod som jag faktiskt inte förstår hur jag klarat mig utan innan:)

Svar: Nej precis :D Den är kanon <3
Therese Bertheim

Ann-Sofie                       | http://www.colourit.se | 2013-04-03 | 09:37:25 |

Ja har hört flera nämna detta tips, har ännu inte testat men ska nog göra det känner jag, :-)

Svar: Det fungerar riktigt bra :) Men rekommenderar att vara noga med att vårda naglarna. Jag smörje in mina händer, nagelband och oljar in naglarna mellan varje dag :) Fick en kommentar om att en läsares naglar började skriva sig av detta men det har dock aldrig hänt mig då jag tycker att det funkar mer vårdande för mina naglar än med remover!
Therese Bertheim

Bam                       | http://bamsbox.blogspot.com | 2013-04-03 | 16:44:25 |

För mig sliter detta som fan på naglarna. Hade problem med att mina lack ramlade av på det sättet ganska länge, och naglarna började att skiva sig helt otroligt mycket.

Svar: Jag har inte märkt av det, på mina naglar funkar det kanon och upplever det mildare och mer vårdande än om jag använder remover varje dag. Jag smörjer dock in mina händer, nagelband och oljar in naglarna mellan varje dag :)
Therese Bertheim

Kajalpennan                       | http://kajalpennan.se | 2013-04-08 | 10:09:38 |

Bra tips

Svar: Det fungerar riktigt bra :) Men rekommenderar att vara noga med att vårda naglarna. Jag smörje in mina händer, nagelband och oljar in naglarna mellan varje dag :) Fick en kommentar om att en läsares naglar började skriva sig av detta men det har dock aldrig hänt mig då jag tycker att det funkar mer vårdande för mina naglar än med remover!
Therese Bertheim





»
»
»