L'oreal Paris Nude Magique BB Cream SPF 15 - Review

L'OREAL PARIS Nude Magique BB Cream SPF 15
Produktens Beskrivning: En perfekt, ultralätt kräm som förvandlar din hud och ger en fjäderlätt täckning för det perfekta, naturliga resultatet. Denna BB-kräm omvandlas vid kontakt med huden och frigör smarta pigment-kapslar som får krämen att passa alla hudtoner. Den rättar till tonen, täcker brister och förfinar hudens struktur samtidigt som den ger upp till 24 timmars fukt.
 
Min kommentar: Den har en häftig effekt måste jag erkänna och man ser att färgen blir olika beroende på hudens färg. Applicerar man den på armen blir den orange men i ansiktet blir den ljus och passar nästan min ljusa hy. Hållbarheten är väll inget att skryta om tycker jag men håller ett snyggt resultat i några timmar men långt ifrån hela dagen. Känslan är däremot bekväm och appliceringen bra (om man applicerar den direkt med en foundation pensel) annars blir det kornigt, lätt ojämnt och det blir lätt randigt efter fingrarna då den ändrar färgen snabbt när kapslarna tar i huden. Men många plus i kanten får den för att den mattar ner ordentligt. Kul att testa men inget jag kommer köpa igen då jag föredrar vanliga foundations tills jag möjligen hittar någon BB-kräm som jag inte kan leva utan men det får jag söka efter ett tag till.

Pris: 159:-
Volym: 30 ml
Var: Eleven.se, Åhlens, Lindex
Köpa Igen: Nej
Betyg: 3/5 ♥
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»