Burt's Bees Facial Cleanser - Review


Burt's Bees Orange Essence Facial Cleanser
Produktens Beskrivning: Med en helt naturlig, sulfat-fri formula rengör denna cleanser försiktigt porerna och avlägsnar make-up och andra orenheter. Bestående av pikantolja och apelsin, ger den en naturlig peeling samtidigt som den lämnar huden ren, återfuktad och fräsch. Innehåll 120 gram.

Tips för bästa resultat:
Fukta ansiktet och applicera krämen med fingertopparna. Massera varsamt ansikte, hals och undvik området runt ögonen. Skölj noga med varmt vatten. Komplettera med din favorit Burt's Bees kräm.

Utvald råvara: Apelsinolja: minskar svullnader och motverkar torr och rynkig hud. Både olja och skal används för att öka cirkulation, minska rodnader och öka frisläppandet av toxiner från matt och oren hud. Skalet används som en naturlig peeling.
 
Min kommentar: Den luktar fantastiskt och är väldigt lätt och skön att använda. Jag hade gärna känt lite mer skal eller liknande så att man får en sådan mjuk peeling effekt som jag gillar i rengörings produkter för att känna mig riktigt ren. Men jag gillar den verkligen och huden blir lagomt återfuktad och känns mjuk efter användning. Jag har använt Burt´s Bees Radiance Day Creme (som ni kan hitta recenserad om ni klickar här). Jag har inte varit helt finn fri men mycket mindre än vanligt så skulle rekomendera denna till torr/normal hud eller de som bara har några få finnar.

Pris: 129:-
Var: iloveburt.se & Eleven.se
Köpa Igen: Ja
Betyg: 3/5 ♥
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)