Face Primer Tips?

Jag är på jakt efter en ny ansiktsprimer och behöver verkligen hjälp! ^^, Jag har en rätt knepig hud som ger finnar för minsta lilla. Foundation och såna produkter har jag aldrig haft några problem med men jag har en ojämn hud i ansiktet typ "apelsinhud" eller vad man ska säga XD Nej men det är ytterst lite/små gropigheter i kinder och panna som nog bara jag ser men jag skulle vilja hitta en utjämnande och skön primer som är bra för min knepiga blandhy. Har ni några bra tips?
Gärna i olika prisklasser men max 350kr.

Jag har provat E.L.F Mineral Infused Face Primer men den blev gammal så den är slängd då jag fick finnar av den men annars var den ganska bra men är nyfiken på att prova någon annan.

Någon som har provat:
NYX studio perfect Photo-loving Primer "sellent photogenique" eller den gröna "anti-redness"
Smashbox Photo Finish Oil-Free foundation Primer
Too Faced Primed & Poreless Skin Smoothing Face Primer

hur tycker ni att de fungerar och rekommenderar ni någon av dessa eller en annan?
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Emma                       | | 2012-03-10 | 18:57:06 |

NYX primer är super bra. Jag har faktiskt båda dom där för att jag också har en så irriterande blandhy som lätt får finnar. Rekommenderar verkligen de! <3

Lina                       | http://llinaforslof.devote.se | 2012-03-11 | 10:35:45 |

Jag använder också NYX men too faced är också riktigt bra :D

Emmy                       | http://spermy.blogg.se/ | 2012-03-11 | 10:38:07 |

Alla dom där har jag faktiskt provat (A) men bäst tycker jag NYX var, rekommenderar att ha både den genomskinlig och den gröna då man ibland är rödare i ansiktet och då passar den gröna mycket bra! Bra för blandhy och hållbarheten är bra! Ett tips är att förvara den i kylskåpet eller i ett mörkt svalt skafferi, då håller den ännu längre :D kram kram



P.S Din blogg är bara så fantastisk!

Terez                       | | 2012-03-11 | 10:43:46 |

Emmys tips var väldigt bra! Jag brukar göra så också! Smachbox primer är suverän men jag tycker den är för dyr.

Marite                       | | 2012-03-11 | 19:05:22 |

Too faced är klockren. Lite dyrare men helt klart värd pengarna!





»
»
»