EcoTools 5 piece brush set - review


EcoTools Bamboo 5 piece brush set

Produktens Beskrivning: Ett högkvalitativt borstset i 5 delar från det Naturvänliga märket EcoTools. Skaft av bambu som har låg påverkan av jordens resurser. Syntetiska borstar som är 100% fria från grymheter. Borstfästema är tillverkade av återvunnen aluminium. Förvaringspåsen är gjord av 55% hempa och 45% bomull

 

"Alla produkter från EcoTools är skapta med omtanke för djur, natur och miljö. När du köper en ekologisk och naturlig sminkborste eller annat sminktillbehör från EcoTools kan du göra det med ett lugnt sinne. Du vet då att allt är noga genomtänkt att påverka miljön så lite som möjligt."

 

Innehåller:

  • Mineral Powder BrushFör att applicera puder eller mineral foundation
  • Concealer Brushför en snygg och enkel applicering av din Concealer
  • Eye Shading BrushSpeciellt anpassad för att applicera lös ögonskugga
  • Baby KabukiTäthårig borste skapt för att ge en mer täckande effekt av ditt mineralpuder.
  • Cosmetic Brush Roll För att du skall förvaring dina naturliga borstar på ett bra sätt

 

Min kommentar: Borstarna känns väldigt mjuka, följsamma och ger ett bra resultat. Jag var ute efter Concealer borsten men tänkte att lite fler penslar är alltid bra att ha så jag köpte setet och jag är super nöjd. Det är bra borstar som inte lossar hår och dom känns väldigt bra i handen! Jag blev speciellt fest vid Mineral Power Brush då den var så otroligt mjuk och härlig mot huden och passar perfekt för att applicera puder och rouge som ger ett fantastiskt resultat. eye shading brushen var lite väl stor för mig men den fungerar riktigt bra att sudda skuggorna med ändå.

 

Jag blev intresserad av EcoTools för deras djur- och naturvänliga verktyg. Borstarna är av finaste kvalité från syntetiskt fibermaterial - helt fritt från grymhet! EcoTools donerar även 1% av försäljningen till miljö organisationer som arbetar för en sundare och mer hållbar miljö. Dessutom är inga av EcoTools produkter testade på djur!

 

Det finns många olika set och singel penslar som man behöver till Ansikte, Ögon & Ögonbryn

så varför inte göra ett ekologiskt val?

Pris: 199:-
Var: Brallis.se
Köpa Igen: Ja
Betyg: 5/5 ♥
Vill du se fler bilder på penslarna klicka här
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)