Take Care Of Your Lashes


Det finns inte mycket info om hur man bäst tar hand om sina naturliga ögonfransar och det är ju en väldigt viktig del tycker jag så här kommer lite mer tips på hur du kan göra för att vårda dina ögonfransar bättre.

♥ - När du rengör ansiktet (som jag gör morgon och kväll) se till att vara försiktig när du torkar dig torr så att du inte gnuggar handduken så hårt i ögonen, då kan fransarna lossna.
♥ - Välj även en bra och skonsam ögon make-up remover som tar bort sminket enkelt utan massa onödigt gnuggande.
♥ - Byt mascara ofta, efter ca 2-3 månader.
♥ - Välj en bra ögonfransböjare och var noga med att se så att gummiskyddet är helt, annars kan man råka kapa ögonfransarna med metallen. Den ska även rengör regelbundet för att undvika risken att få infektioner, det gäller alla make-up verktyg.
Inlägg om det hittar ni här!
♥ - Att få dina ögonfransar att växa bättre och bli starkare så rekommenderar jag att försiktigt smörja in dina fransar med olivolja, vaselin, kokosolja eller mandelolja innan du lägger dig. Klicka här för mer info!
♥ - Vill du göra ditt eget ögonfrans serum så är det enkelt. Använd en tom och rengjord mascara flaska och häll i lika delar: mandel olja, jungfru olja, ricinolja och vaselin. (har ej provat detta själv än men ska göra det när jag köpt in allt!)

Dessa tips hittade jag hos två härliga tjejer på youtube. Klicka HÄR och HÄR för att få fler tips!
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Emilia                       | http://emiliaob.blogg.se/ | 2012-02-28 | 22:17:43 |

Bra tips och fina ögon :D





»
»
»