MURAD Treatment Gel - review


MURAD – Exfoliating Blemish Treatment Gel
Produktens Beskrivning: De har en produkt som egentligen är till för problemhy, men som jag verkligen rekommenderar till alla, oavsett hudtyp. Den är perfekt för att behandla små kvisslor som uppstår vintertid eller för att användas dagligen i förebyggande syfte. Murad Cosmeceuticals innovativa hudvård grundades av en av USA's mest framstående personer inom hudvård, Howard Murad, MD, dermatolog, farmaceut och assisterande klinikprofessor i dermatologi vid University of Los Angeles. Genom att under många år behandla en bred och varierad kundkrets fick Dr. Murad god inblick i de behov och önskemål som kunderna hade för att kunna sköta sin hudvård hemma. Detta inspirerade honom att utveckla sina egna hudvårsserier som kunde lindra de mest utmanande hudproblem. Utvecklingen ledde till en rad cosmeceutical - serier med patenterad sammansättning och vetenskapligt bevisad effekt.

Användning:
Smörj in ett tunt lager efter att ha tvättat bort sminket, eller dutta på problemområden om du har torr hy.

Min kommentar: Den här fick jag i januari utgåvan från Glossybox som ni hittar mer bilder på HÄR. Produktens beskrivning är hämtad från Glossybox hemsida. Doften påminner väldigt mycket om lim och den är lite så i konsistensen med. Man behöver så lite när man applicerar den så den räcker länge känner jag på mig (iaf för mig som bara duttar på mina problemområden). Det blir ingen stickande/svidande så länge det inte är öppet tex som en klämd finne men då svider det väldigt mycket och det är ju bra då den fungerar och tar bort alla bakterier och liknande som kommit in. En stor finne är borta på 2 dagar om man duttar på den här gelen morgon och kväll på rengjord hud. Klart en super produkt jag gärna använder. Dock är priset hemskt högt så det är lite överskattat då det finns liknande produkter för mindre än halva den summa och som ger typ likadant resultat. Kommer iaf gärna att köpa den igen när jag har råd och min prov produkt är slut så jag rekommenderar den verkligen!

 

Pris: 780:- för 100ml
Var: Eleven.se
Köpa Igen: Ja (om jag nån gång har de pengarna)
Betyg: 4/5 ♥

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)