Recension: Konad

Ett enkelt sätt att dekorera dina naglar på.

Vad är det? Det är en stämplingsteknik där du kan få söta tryck på dina naglar. Man använder olika plattor med motiv som man trycker med en stämpel med nagellack på naglarna för att skapa olika designer. Perfekt för alla åldrar, nybörjare eller proffs!

Hur man gör: Lägg ett lager lack på utvald design, skrapa bort resterna med skrapan och tryck stämpeln mot plattan. Motivet fastnar på stämpelkudden som du sedan trycker på nageln. På ett enkelt sätt har du skapat en dekoration till din nagel. 

Konad Nail Art - Konad Imageplate M57
På bilden ovan har jag använt mig av platta M57 för att skapa spetsmönstret
(använda de 2 olika på vartannat finger).

Min kommentar: Det är verkligen hur kul och hur lätt som helst! Vissa mönster krävs lite mer övning för att få till men i övrigt är det enkelt och går snabbt. Vissa mönster är till för att täcka en hel nagel och har man för länga naglar så med lite övning kan man måla till det som fattas på ett enkelt sätt för att fylla ut så att det ser snyggt och bra ut.

Konad's speciallack har många olika färger att välja mellan som är ett stort plus. Är man lite pillrig och kreativ går det säkert att göra de olika trycken i olika färger eller om man fyller på/i detaljerna för hand sen! Finns stora möjligheter med den här typen av designande ifall man inte har tid och lust att göra en helt egen design. När man väl har fått in tekniken så gå det otroligt fort att göra. Att göra båda händerna tar ungefär 10-15minuter så det är perfekt om man har bråttom eller har dålig fantasi den dagen. Man kan göra på många olika sätt, tex kan man kona en detalj och sen måla själv till en helt annan personlig :) Bara fantasin sätter gränser. Den är perfekt för alla åldrar. Jag använder det och även kompisars småsyskon klarar av att använda detta. Så kort och gott så är detta en kanon produkt jag rekommenderar till alla nagelälskare där ute!

Det enda minuset jag kan komma på är egentligen att det är ganska dyrt då det lätt bli enformigt. Mönstren är ganska små och varje mönsterplatta har inte så många mönster så jag tycker att dom kunde kosta mindre.

Pris: fr 55:- (det är olika priser beroende på vilka produkter, plattor, lacker och liknande)
Var: Välaboden, Nelly finns även på olika nagelsalonger.
Köpa Igen: Ja
Betyg: 4/5 ♥
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»