Egna Ansiktsmasker


Jag älskar att göra mina ansiktsmasker emellan åt. Här är några av de recept jag använder för min blandhy.

Citronmask - Passar fet hy/Bland hy
Citroner innehåller höga halter för c-vitamin, som både mjukgöra huden och avlägsnar smuts och bakterier. Rekommenderas inte till torr hud eftersom citron har en uttorkande effekt.
1 äggvita
1/2 glas färskpressad citronjuice
Vispa ihop äggvitan med citronen och låt verka i tre minuter. 

Jordgubbsmask - Passar fet hy/bland hy
Jordgubbar är rika på c-vitamin, som mjukar upp huden. Yoghurten stimulerar och ger lyster. Inte att rekommendera för känslig och allergisk hud!
5 jordgubbar
2 tsk naturell yoghurt
2 msk mandelmjöl
Blanda ingredienserna och applicera på rengjord hud. Låt verka i 15 minuter och skölj försiktigt med ljummet vatten.

Kokosmask - Passar alla hudtyper
1 tesked naturell yoghurt
1/2 tesked kokosmjölk
1/2 tesked honung
Blanda ingredienserna väl. Applicera på rengjord, torr hud och låt verka i fem minuter. Luktar otroligt somrigt.

Jordgubbsmask & Cocos mask - Passar alla hutyper
3 Jordgubbar
1 msk naturell yoghurt
2 tsk honung
1 msk kokosmjölk
Blanda ingredienserna väl. Applicera på rengjord, torr hud och låt verka i fem minuter. Luktar otroligt somrigt.

Persikomask - För normal hy och bland hy
Fruktenzymerna i persikan är antiflammatoriska och har lätt sammandragande egenskaper som löser upp smuts och döda hudceller.
1 mellanstor persika
1 matsked honung
Mosa persikan och blanda väl med honungen. Låt verka i tjugo minuter.
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


linns beautybox                       | http://beautyboxen.blogg.se/ | 2012-04-09 | 16:29:29 |

Ny tävling! Jag lottar ut hela tre stycken läppstift från Maria Montazamis kollektion hos MAKEUP STORE!!! Det enda som behövs för att delta är som vanligt en kommentar.

Direktlänk till tävlingen: http://beautyboxen.blogg.se/2012/april/pasktavling-maria-montazamilappstift.html#comment

Kajsa                       | http://kajsashrna.blogspot.se/ | 2012-04-09 | 18:38:24 |

Bra tips. Fin blogg du har=)

Malin/BilboBlueEyes                       | http://www.bilboblueeyes.com | 2012-04-10 | 11:11:23 |

Jag har testat lite olika varianter med youghurt och honung i bl.a. med bovete eller havre eller mandelmjöl.





»
»
»