Död tills mörkret faller


Jag ÄLSKADE den här boken. Den är inte alls som andra vampyr-böcker jag har läst. Här lever vampyrerna fritt och lever på synetiskt blod (tror jag att det hete?) och blodhoror (tjejer, och en del killar, som njuter att att vampyrer bitter dom) Den var så bra att jag beställde andra delen direkt jag läst ut den och bara längtar efter att den ska hamna i min brevlåda. Den slår inte Twilight men den är näst intill lika bra ;) Som sagt, en ny favorit!

Handling: Sookie Stackhouse är på ganska många sätt en vanlig tjej bor i en liten håla i louisiana och jobbar som servitris på baren Merlotte´s. Med en liten skillnad, hon kan höra folks tankar. Hon tycker sitt liv är rätt tråkigt och att varje dag ser likadana ut. Men en kväll kommer en vampyr in till baren och sookie tänker att han har allt hon saknat spänningen och mystken. Hon har nästan väntat på att han ska komma. Men så börjar man hitta kvinnor mördade i den lilla staden. Alla mördade på samma sätt...

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Noki <33                       | | 2011-11-17 | 10:37:58 |

Heter den inte True Blood på engelska? XD Går som serie på 1:an tror jag :) Med Alexander Skarskård (Hur han nu stavas) som en av vampyrerna :D





»
»
»