Oönskad - Boktips!

OÖNSKAD - GEMMA MALLEY

Den här boken var rentut sagt hemsk. Jag blev arg så många gånger att jag bara ville skrika.
Som til.ex lekarna dom leker på kvällarna som går ut på att en får leka Önskad och en annan Oönskad och den som spelar Oönskad måste göra allt som den Önskade säger annars slår den Önskade den Oönskade. Och det är så livet för en Oönskad är. Men jag tycker att slutet var för kort och jag skulle vilja ha sett ett ganska annorlunda slut, men boken var ändå väldigt bra i helheten.
http://1.bp.blogspot.com/_QBbh65SRmwU/TGkeF_7mf5I/AAAAAAAAAIE/XuCqTlXfiTI/s1600/ONSKAD~1.JPG
Handling: Året är 2140 och ett nytt läkemedel har gjort så att man aldrig dör. Men det betyder också att man inte kan skaffa barn om man inte hoppar av och inte tar läemedlet, men om man skaffar barn och fortfarande tar läkemedlet blir barnet Oönskat och flyttas till en anstalt där Oönskade barn lär sig att göra rätta i världen.

Jag heter Anna .
Jag heter Anna och jag borde inte vara här. Jag borde inte existera.
Men det gör jag.
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»