Några Tips & Råd

Hejsan, Tack för alla era frågor som ni ställde på min frågestund och typ alla frågor handlade om naglar och det är superroligt :D Svaren på era frågor kommer i slutet av veckan så typ på fredag! I det här inlägget tänkte jag att jag skulle sammanställa lite tips och råd om vad man kan använda, hur man kommer igång när man vill göra sina egna naglar lite extra vackra och personliga etc. När jag började så hade jag inga avancerade verktyg, inga speciella lacker, men ändå så ville jag göra något roligt på naglarna. Detta fungerar ypperligt med enkla saker som du redan har hemma.

 

Hur man kommer igång:

Det bästa sättet att lära sig tror jag. Leta reda på tutorials där de visar HUR de har gjort designen etc. Jag började med youtube, sökte på nailart, nailtutorial eller naildesign. Det finns mängder med tutorials. Jag har en kategori unde "naglar" som heter "Insperation" så kolla gärna där också så hittar du många olika videos från youtube som jag har delat med mig av för både min egen insperation och eran! Sedan kan du även söka på google efter samma ord, där hittar man mer bilder som du själv kan inspireras av och komma på "ahaaa kan man göra så också?!"

Tex dessa naglar, det är bland de första naglar som jag gjorde med sånt jag hade hemma:


Det du kan använda då är:
♥ Gammal eyelinerpensel eller en vanlig pensel som du själv klipper till
♥ Tejp

♥ Tandpetare eller en nål

♥ Lösglitter tex hobby eller make up glitter

Med eyelinerpensel kan du göra detaljer, måla smalare linjer. Det som skiljer en eyelinerpensel från ett Nailartlack med tunn pensel eller en väldigt lång och smal pensel är att du kommer behöva jobba mer för att få det snyggt. Du måste doppa penseln i lacket oftare, kämpa mer för att få en rak linje, vilket ofta blir lite ojämnt och du behöver en stor mängd med tålamod. Glöm inte att tvätta den med lite lackremover innan lacket torkar för mkt!


Tejp
är alldeles ypperligt för att göra roliga designer. Klipp till tejpbitar och fäst dem på nageln (har du en grundfärg så se till att den har torkat ordentligt, annars är risken väldigt stor att hela designen blir förstörd när du ska ta bort tejpen). Sedan är det bara att måla och du får snygga rena linjer. Fungerar också perfekt när man gör en vanlig fransk manikyr.

Tandpetare är verkligen bra för minidetaljer som penseln inte klarar av. Exempel när du ska göra runda prickar så fungerar det bra med en tandpetare, dock måste du arbeta lite mer än vad som krävs med en riktig dottingtool. Klipp gärna va tandpetaren när du ska göra prickar också då får du lite lättare större prickar. Prova dig fram är mitt största tips!


Glitter är ett roligt sätt att piffa upp en manikyr. Antingen så kan du låta hela designen  torka och lägga ett lager med genomskinligt lack där du vill ha glitter och sedan strö över glittret.
Det går även att blanda glittret med ett genomskinligt lack och sedan duttat dit med tandpetare dit jag vill ha det. Du får det då så täckande som du själv vill. Eller så lägger du lite glitter på ett papper, lackar på nageln där du ska ha glitter och duttar dit det med en avklippt tandpetare. Perfekt om du har lite större glitterkorn!

Konad är också något som jag själv har provat och som är riktigt kul men svårt. Det är en slags stämpelgrej som man stämplar på snygga designer på naglarna. Mycket smidigt om man inte orkar hålla på så mkt och måla för hand när man vill ha olika designer. Finns mängder av olika mönster och färger att använda.

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Sanne                       | | 2011-03-30 | 17:08:46 |

Tack så jätte mkt för tipsen! Ska nog börja lite smått iaf!

Maria                       | http://glamour.blogg.se/ | 2011-03-30 | 17:09:08 |

Ja att du ens orkar gumman xD ses snart!

Felicia                       | http://henrikssonfelicia.blogg.se/ | 2011-03-30 | 17:09:35 |

Tack så jätte mkt!

Emma                       | http://enblogg-emma.blogspot.com | 2011-03-30 | 17:10:05 |

Kommer du till John Moore i Maj?

Becka [fotoblogg]                       | http://photos-by-becka.fotoblogg.nu | 2012-02-16 | 11:10:23 |

Tavk för tipsen - riktigt bra!!





»
»
»