Nagel Frågor

Hej,
Hamnade här på din blogg och måste säga att jag tycker du gör grymt snygga naglar! =) Hur gör du med glittret? Blandar du det ihop med gele eller du lägger på det för sig? Olika personer gör ju på olika sätt =)

Hej!
Tack så jätte mycket! Jag blandar glittret med gelén innan jag applicerar. När man blandar glittret ska man tänka på att ha så pass mycket glitter i så att själva "pinnen" man blandar med kan stå upp i blandningen, då vet du att det är tillräckligt med glitter.


Hur kan man göra gelenaglar och vara säker att de inte förstörs? Jag gjorde på mina egna och det föll av och halva min riktiga nagel försvann. Tacksam för svar! Jättefin blogg!!

Hejsan!
Det kan bero på många olika saker, det är svårt för mej att veta vad som är felet när jag inte själv har sätt naglarna. Underarbetet är jätte viktigt och det är viktigt att man jobbar på en ren och buffrad nagel så att gelén fäster. Vid momentet när man applicerar gelén så är det superviktigt att gelén inte kommer på nagelbanden och att den är lövtunn i kanterna. Det gäller även att applicera rätt, men det är svårt för mej att förklara utan att visa. Det är många moment som spelar in för att nageln ska hålla utan att släppa, som sagt är det svårt för mig att veta vad du gjorde för fel. Om du har en bild så får du jättegärna mejla mej den så kan jag ge lite mer personlig coach, man bara om du vill så klart, du hittar min mejladress till vänster uner headern.  
Lycka till annars!


jag måste få ställa en fråga! Hur gör du när dina kunder kommer tillbaka? Filar du bort och börjar om från början eller hur gör du?:)
Tacksam för svar! 

Hejsan! 
Jätte bra fråga! Ibland löser jag bort gele naglarna helt beroende på hur ofta de kommer m.m. Men nej jag filar inte bort allt och gör om från början i onödan, utan jag filar bort det mesta av färgen på tipparna och filar upp hela geléytan lite och om gelen har börjat släppa så filar jag bort det och andra spickor eller så om det skulle ha uppstått. Sedan buffrar jag ytan, trycker ner nagelbanden och har på primer. Det behövs ingen ny grundgelé eftersom det finns kvar av den "gamla" gelén och man kan alltså börja direkt med att fylla på med färgen på tippen. Sedan fortsätter man som vanligt... 
Hoppas du fick svar på din fråga!


Tack så jätte mycket för hjälpen! Jag har en till fråga, man kanske inte får fråga 2 gånger men hoppas på svar här mer! Jag lyckas alltid få så himla tjocka naglar när jag använder covergele(är nagelbitare så vill inte att tippkanten ska synas) Men jag undrar ska jag ta sculpting och builder gele trots att jag har cover på, eller kan jag strunta i det? 
Kram på dig! 

Självklart får du fråga igen, du får fråga hur mycket du vill! Okej jag förstår... Jag använder ett gelsystem där man endast använder buildinggel och det fungerar hur bra som helst! Jag ser inte att det borde påverka dina naglar om du tog bort det ena eller andra, särskillt när du har covergelen. Du kan ju prova dej fram och se vad som passar bäst för dej, men det är verkligen inget fel i att bara använda den ena gelen, jag skulle rekomendera buildergelen. Har du några fler frågor är det bara att ställa! 


Hej jag gör också naglar. Jag har några frågor:
Filar du ner tippkanten? Isåfall hur? 
Hur fäster du Nail arts och när? 
Vilken gelé använder du när du blandar glitter? Asså builder gel eller så?

Hejsan! 
Ja, jag filar ner tippkanten och det gör jag med en buffer för att jämna ut kanten mellan den egna nageln och tippen.Jag fäster nailart efter att jag har filat buildinggelen och innan jag applicerar glansen för störst chans att sitta bra. Jag använder som du nämner, buildinggelen och blandar glittret med.


Använder du akryl elr gele när du gör naglar på folk och vad är skillnaden egentligen?:) 

Jag använder mej av gelé eftersom det var det jag fastnade för från början. Akryl är ett system där man blandar en vätska med ett pulver. Akrylen självtorkar och blir till ett mycket hårt material som kan lösas upp med lösningsmedel och aceton. Gel är en trögflytande massa som härdas i UV-ljus. Gelé är lite mer flexibelt material att jobba med än akryl. Är man känslig mot starka dofter och kemiska gifter är gelé ett bra allternativ.
Efter vad jag själv har hört så gör akryl mycket större skada på naglarna än gelé.
Hoppas du fick svaret du sökte!
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)