Ögonbryns kniven

Köpte en ögonbryns kniv i dag som jag precis använt. Blev baby-stjärts-mjuk mellan ögonbrynen haha. Jag är uppvuxen med att man inte ska raka ögonbrynen då mamma alltid tjatar om det för att då slutar ju inte håren att växa utan det blir omvänt då håren växer fortare men jag orkar verkligen inte kämpa med att plocka mina ögonbryn då det gör så j*vla ont! Så nu ger jag helt enkelt upp och det känns så skönt, går snabbt och är smärtfritt!

Kniven är super bra till att få bort de små stråna som man knappt kan plocka med en pincett, tid tar det också om man skall sitta och dra i dem. Med en ögonbryns kniv gör det inte änns ont! Man rakar helt enkelt, medhårs (för att inte få irriterad hy) och det kan man göra mellan brynen och under brynet.

Passa er bara så att ni inte rakar er för mkt! Haha det var väldigt lätt hänt då den tar alla hår så fort. Gillar den starkt men den skulle gärna ha fått vara lite mindre eller iaf så att man kunde få med en mindra i paketet också så att man kunde ta formen lite bättre och smidigare med den istället för att försöka komma åt överallt med den stora, det var ganska svårt, jag råkade ta lite för mkt på mig själv som jag får låta växa ut igen XD hihi

Ca 75kr/st , make up store
Även depend har ägonbrynsknivar 3st/paket för 99kr (finns lite här och var, jag köpte på kicks)
Bilden nedan är på depends knivar!


OBS UPPDATE; Jag fick en kommentar från en utan blogg och som inte lämnade mail så jag svarar här då jag vet att hon brukar läsa min blogg regelbundet och kommentera :)

Svar till Sara;
"måste nog köpa en sån här <3 ;D Tycker du depends funkar bra eller ska man köpa MUS?"

- Jag har aldrig provat MUS knivar utan jag köpte nyss in dessa 3 från Depend för att dom är billigare och man får fler. Jag har haft problem med mina ögonbrynd då de bara växer och kan inte noppa själv hela tiden då jag tröttnar på smärtan och låter de växa ut, och så vill man ju inte ha det xD men nästa gång jag köper ska jag köpa en från MUS för att gämföra hållbarheten och resultat men jag gissar att MUS kniv håller längre än alla 3 från depend. Men det kommer jag att skriva om sen! ^^ KRAM

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Sara                       | | 2011-01-13 | 12:09:16 |

mpste nog köpa en sån här <3 ;D Tycker du depends funkar bra eller ska man köpa MUS?

Anonym                       | | 2011-01-13 | 12:09:39 |

Erika                       | http://eeriicaaa.blogg.se/ | 2011-01-13 | 12:11:08 |

skulle aldrig kunna vara utan min ;)

Camilla                       | http://camiillan.blogg.se/ | 2011-01-13 | 12:13:15 |

Jag har då inga problem att noppa mina men det skulle vara otroligt smidigt att ha med om man ´ska bort och har lite prottom! ^^

Lina                       | http://llinaforslof.devote.se | 2011-01-13 | 12:14:17 |

Du har verkligen en underbar blogg!

Tezzilicious - Bloggen om Foto & Skönhet                       | http://tezzilicious.blogg.se/ | 2011-01-13 | 12:19:48 |

svar till Sara;



"måste nog köpa en sån här <3 ;D Tycker du depends funkar bra eller ska man köpa MUS?"



- Jag har aldrig provat MUS knivar utan jag köpte nyss in dessa 3 från Depend för att dom är billigare och man får fler. Jag har haft problem med mina ögonbrynd då de bara växer och kan inte noppa själv hela tiden då jag tröttnar på smärtan och låter de växa ut, och så vill man ju inte ha det xD men nästa gång jag köper ska jag köpa en från MUS för att gämföra hållbarheten och resultat men jag gissar att MUS kniv håller längre än alla 3 från depend. Men det kommer jag att skriva om sen! ^^ KRAM

Josefin Gard                       | http://josefingard.blogg.se/ | 2011-01-14 | 12:26:12 |

dom är så bra :) Jag har alltid Depends!





»
»
»