Umefresh Städservice


Åhh anlita aldrig en billig städfirma, eller städa helt enkelt själva!! Det är både billigare och du känar enormt med tid! Man blir ju bara helt frustrerad!! Idag har jag och Erik fått vara i den nya lägenheten och städa hela dagen trotts att den nämnda städfirman har varit där och "städat" 3 gånger!!! Hur seriöst är det?! :S Vi kom dit efter deras 3dje gång med vi fann fortfarande stora dammtussar på element i garderober och skåp! Dom skyller på att dom har många nyanstälda men det är inte första gången man ser dåliga resultat av deras arbete + att dom borde ju anställa dom som iaf kan städa eller ha med nån som kan!

Men deras all rengöringsmedel luktar inget så det kan ju inte ge så bra resultat, de har skurat golven i alla rum men de klibbar fortfarande.. Dom måste bli visade varje uttag, list och låda som är dammig annars is dom inte städa. Första gången dom städade hade de torkat golven lite och torkat utorna på diskbänken och toan men dom hade inte rört varken spids, skåp, lådor, garderober, elemment, badkaret, hyllor eller golvet i klädkammarna. Andra gången då vi sagt till att vi ville ha omstädning och att dom inte rört spisen eller det andra så var dom ju där samma dag men när vi kom tillbaka hade dom endast rengjort spisen sen gått därifrån. Tredje gången kom dom och tog skåp och lådor, några lister och nån garderob (utsidan) sen tyckte dom att det såg bra ut! Men så fort vi kom in ser vi stora dammtussar i klädkammaren på hyllor och golv men även garderoben i badrummet var orörd och alla element var jätte dammiga.. Så vill man inte ha det när man hyr en städfirma, dom är ju inte så billiga heller. Hon som anlitade dom ska betala 1500kr för det här arbetet som jag hoppas att hon vägrar betala då hon ska ge 1000kr till oss!

Måste bara få ur mig lite irritation! Var ju meningen att vi skulle få flytta in i lägenheten den 1/2 kl 12 men när vi kom och gjorde besiktningen så var det lika dammigt och jäkligt som när hon som hade lägenheten hade hyrt in Umefresh Städservice.. Och nu sa vi ifrån, vi orkar inte vänta längre så vå får 1000kr av hon som hade lägenheten innan och 500krs avdrag på första hyran av hyresvärden för att vi får städa själv + flyttad till först i kön till att få allt fixat som om målning och tapetsering, lite plus iaf :)

Slutsats; Anlita aldrig Umefresh Städservice om ni vill ha det riktigt gjort!!

Nu ska jag äntligen sova efter en riktigt stor städs dag! Tar verkligen tid att skura allt från golv till tak i 3 rum + 2 badrum, kök och ganska stor klädkammare xD Inorgon blir det slapp dag med bloggning då vi inte flyttar in fören på måndag då vi har hyrt släp :) Men från måndag har jag inget internet på 5 till 10 dagar då det tar så lång tid för Umeå energi att installera allt! Aja jag får väll klara mig på nått sätt! Blev ett långt inlägg ikväll ^^,

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Anonym                       | | 2011-03-03 | 11:58:00 |

Erika                       | http://eeriicaaa.blogg.se/ | 2011-03-03 | 11:58:43 |

Jätte fin och underbar blogg!

Camilla                       | http://camiillan.blogg.se/ | 2011-03-03 | 11:59:28 |

Gud så irriterad man skulle vara!!!..

Anonym                       | | 2011-03-03 | 11:59:45 |

lollo                       | | 2012-02-15 | 22:42:21 |

Hej.

Tack för varningen för umefresh. Har i dagarna bokat dom för flyttstädning men efter att ha läst omdömen så ska jag avboka dom.

Lisa Andersson                       | | 2012-04-05 | 15:41:12 |

Kan bara hålla med. Jag ansökte via Städlistan om offerter & de seriösaste var Allhjälpen i Umeå AB som jag tänkte anlita. Läste om dem på

www.allhjalpen.se



Döm om min förvåning n är Mamma sa att 2 st svartingar varit där på kvällen & städat 2 timmar.



Helarg ringde jag upp dem & de påstod att Mamma ringt & bokat?



SJälvklart fel då Mamma inte ringt dem, utan de har fräckheten att kolla offerten & sen spåra upp min dementa Mamma.



Har Polisanmält dem & kontaktat Städlistan, men de verkar inte bry sig så akta er även för Städlistan.







»
»
»