Det Händer NU

DET HÄNDER NU - SOFIA NORDIN

Den här boken är ju inte som alla andra böcker jag har läst det kan jag ju säga men som många andra böcker så var det såna här stunder när man bara blev irriterad på huvudpersonen vilket jag inte klara av så bra... Men när jag väl försökte tränga bort det så gick det faktiskt bättre. Språket i boken tycker jag är väldigt bra skrivet, man hänger med väldigt bra. Men ibland tycker jag att allt gick för fort, som om det var lite ovärkligt. Och om jag får säga det så tycker jag nog att Sofia Nordins första bok, Natthimmel, var både bättre skriven och lite bättre också. Men jag tycker att den här boken ska man ändå verkligen läsa eftersom det kommer alldeles för lite böcker om homosexuella och den var ju bra i sig ;)
http://1.bp.blogspot.com/-EvkMV92t2lM/TpA0KVnZyKI/AAAAAAAAAgA/vbh-jot2z7c/s1600/1310796017-81.jpg
Handling: Stella är tjejen som tjejerna vill vara och killarna vill vara ihop med. Men Sigrid har något inom sig som hon har dolt länge. Hon är förälskad i sin bästa kompis Sigrid. Men Stella kan ju inte berätta det, tänk om det skulle förstöra deras vänskap? Så när Stella följer med Sigrids familj till Kreta då upptäcker Stella att Sigrids storebror Hannes börjat att gilla henne. Men det är ju inte Hannes hon vill ha, det är ju Sigrid!
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»