Stämpel på bilder

Jag har haft några frågor om hur jag gör min stämpel som jag använder på mina bilder så nu tänkte jag skirva en liten snabb guide :) Att göra en egen stämpel, eller pensel som det egentligen kallas, är inte särskilt svårt. Tänkte förklara lite snabbt hur man gör. Börja med att öppna Photoshop. (Jag använder mig av CS5, funkar säkert på de flesta andra versionerna)

1 - Skapa en ny vit ruta. Jag började med 300x300 px och använde mig av "beskärning" för att få ytan mindre
2 - Skriv det du vill ska stå i din stämpel, med svart gärna tjockare text så att det syns
3 - Dubbelklicka på bakgrund och dra ner opaciteten till 0% så att bakgrunden blir genomskinlig
4 - Gå in på Redigera > Definiera penselförinställning och ge ett namn till din stämpel
5 - Klart! Använd genom att trycka på penselverktyget och stämpla på dina bilder :)
6 - OBS!! Glöm inte att spara dina nya penslar innan du byter till andra för då försvinner dom!

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Moa - Dagens blogg tävling ♡                       | http://FUCKINGPOSERS.SE | 2011-12-08 | 20:20:36 |

dagens blogg vinnare är utsedd, du kan anmäla dig igen om du inte vann :D

Sofia                       | | 2011-12-08 | 23:59:15 |

Kan du inte visa i bilder? Jag har ps på engelska, så det blir svårt att veta vad du menar ^^

Moa - Dagens blogg tävling ♡                       | http://FUCKINGPOSERS.SE | 2011-12-09 | 11:39:41 |

Kul att du är med i dagens blogg :D





»
»
»