Silver Fangs Son

Silver Fangs Son är "uppföljaren" på silverfang men den kom ut flera år efter (1986 = Silver Fang och 2003 = Silver Fangs Son) Den kommer aldrig upp i Silver Fangs kvalité, teckningen är inte lika bra och storyn är lite utdragen. Men man blev fängslad och det är många karaktärer från Silver Fang som är tillbaka.

Jag rekomenderar er verkligen att se den här också! Jag har inte sett klart ällt än jag har ca 6 timmar kvar och då såg jag 3½ timme igår ^^, Så nu blir det att krypa ner i soffan igen med täcke och massa kuddar! ♥

Handling: 14 år har gått sedan björnhunden Silver deltog i striden mot den jättelika björnen Akakabuto. Sedan dess har området runt Ohu varit fridfullt för traktens vilda hundar, och den nu åldrade Silver är ledare över området. Men då Silver ger sig ut på resa med sina närmaste, dyker en jättelik, missbildad hund kallad Kaibitsu upp, och börjar härja i området. I tumultet flyr hunden Smith tillsammans med Sakura, en Kishutik som bär på Silvers valpar. Sakura drabbas senare av en svår svältsjukdom och dör. Smith och hunden GB lovar Sakura en sak innan hennes död - att föra hennes och Silvers son, Weed, till Ohu. Men resan blir lång och de träffar på många faror. Dessutom blir Silver, Akame och John kidnappade av Hougen, en stor elak hund som planerar att röja Silver ur vägen och ta över Ohu. Paradiset hotas att bli det värsta stället en hund kan hamna på. Weed och de andra får höra att dom kidnappats och ger sig iväg för att rädda dem.
♥♥♥/5
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»