Nagel Frågor

Hur mycket kostar det att fixa naglarna gos dig?

Hej!
Jag gör just nu naglar från 200kr. Jag är otroligt billig för att vara utbildad men det är för att jag sitter hemma i lägenheten och tar emot lite kunder när jag har tid över. Ni kan läsa mer om priserna
http://beauty-nail.weebly.com. Bor du i Umeå och är intresserad är det bara att ringa eller maila :) Mitt billiga pris är också för att jag inte har gjort naglar på så många och jag vill träna och bli så bra som möjligt så att jag en dag känner att jag kan hyra in mig på en salong och leva på mitt intresse. Det är väll målet men för det måste jag få erfarenhet och utvecklas så mycket det bara går :)


Hej!
En fråga.. När du fäster stickers på naglarna, torkar du av det kladdiga då med clean off eller något för att det ska fästa bra innan man sätter på gelén som ska vara över? Eller hur gör du?


Hej hej! 
Japp jag torkar först av naglarna med clean off, sedan sätter jag på klistermärkerna och efter det sätter jag på finish/glans. Om du har fler frågor är du självklart välkommen att ställa dem!


Hej! Jag har köpt eget gel kit för att göra naglar :) Tycker det är himla kul med naglar men har aldrig gjort det själv förut. Men jag blir ju så orolig när du skriver nagellossning om man gör fel.. :/ det låter läskigt! Vad är det för fel man ska göra då för att det ska hända?? Gör man som instruktionerna säger kan det väl inte vara någon fara eller?? Vad är det för fel man gör om man ska få så??

Tacksam för svar!

Och en sak til du är mycket duktig önskar jag bodde i närheten och kunde anlita dig :D

Hejsan!
Det finns många fel man kan göra och jag vet inte ens alla. Men det kan vara att gelén släpper på sidorna och det kommer in bakterier som börjar gro, vilket kan leda till bl.a. svmp, om man får för mycket hud-kontakt med gelén kan kunden eller du bli allergisk och kanske aldrig mer ha gelénaglar. Om man rycker bort gelénaglarna på fel sätt kan det leda till nagellossning, men det finns även andra fel som kan leda till det. Läs på internet och se vad du mer kan göra för fel och vad du kan göra för att undvika dem, för det är viktigt att göra rätt. Lycka till!

Tack så jätte mycket, vad glad jag blir!


Hejsan!
Jag tänker beställa grejer från Nded, Hur gör du när du ska betala? drar de pengarna direkt när man använder visa? och hur funkar förskottsbetalningen? vill ju inte att nåt ska bli fel :)

Tack för en bra blogg! 

Hej! 
Jag betalar med kort direkt på nätet då jag tycker det är smidigast. De drar pengarna direkt men jag har aldrig upplevt det som otryggt eller så då man betalar med en dosa, om du vet vad jag menar. Hoppas du fick hjälpen du ville ha och lycka till!


Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara detta men mina naglar har tendens att dela sig/flagna. Vad kan man göra för att förhindra de? Kram

Hejsan!
Om naglarna flagnar och delar på sej beror det oftast på att naglarna är torra. Det man kan göra är att använda nagelolja vilket gör nageln starkare och återfuktar den. Nagelolja kan du köpa på t.ex. Kicks och finns bland Depends utbud. Att nageln delar på sej kan även bero på regelbundet användande av nagellack vilket är en av de största bovarna till att nageln blirr torr och skivar sej. Hoppas du fick hjälpen du behövde! 


Hur och när sätter du på tex. filmos och diamanter? :D
Kan du inte göra en video/bilder där du gör naglar lite snabbt?;)


Jag sätter på filmos innan building gelén eftersom dom sticker ut så mycket annars, medan jag sätter diamanterna innan shining/finish lagret. Jag har fått frågan om filmer förut, har tyvärr inte skaffat en kamera som kan filma än men jag hoppas att det kommer! Har tänkt fota steg för steg men jag glömmer oftast bort det när jag gör mina egna naglar, men jag kan kolla upp om jag har någon som vill ställa upp på att vara modell sen. Dock kan jag inte säga när den skulle komma i så fall, men jag ska kolla upp möjligheterna.



Hejsan! Har du kloformade tippar? :) Filar du ned tipparna på något sätt?
Kram

Hej
Nej jag har inga kloformade tippar utan bara vanliga fyrkantiga långa tippar som jag filar till i formen jag vill ha dem. Jag använder en 180-grov fil att fila till formen med.



Filar du ner tippkanten och isåfall hur? :)

Jag buffrar bara på tippkanten då mina tippar redan är så pass tunna precis vid övergången till nagelplattan. Om det var det du menade?! Har hört att det ska finnas ett speciellt medel för att man lättare ska kunna dölja kanten som lätt kan bli av tipparna men jag vet tyvärr inte vad det heter. Ska nog ta reda på det ^^, Kul att prova!


Hej! Hur gör du när du gör sånna där blommor? Med pensel?

Kram

 

Hejsan!
Jag använder mej av en liten pensel och akrylfärg när jag målar just de större blommorna. Akrylfärgen är sådan man kan måla på t.ex. tavlor med och kan köpas på affärer som Panduro. Anledningen till att jag inte använder nagellack är för att det torkar så fort och det är lättare att få till det snyggt med akrylfärgen, tycker jag.

 

När du gör franska naglar, målar du det vita eller tar du vita färdiga tippar? :D Kan du inte lägga ut en bild på dina nagelsaker så man ser vad du använder? Du gör väldigt fina naglar!! :)

 

Hejsan!
När jag gör franska naglar tar jag faktiskt både vita tippar och målar vitt då jag tycker att det är snyggast. Om jag bara har vita tippar ser det ganska onaturligt ut och själva smile-linjen blir inte alls som jag vill. Om jag bara använder vit färg tycker jag inte att tpparna blir tillräckligt vita och formen på smile-linjen blir snyggare när jag har vita tippar också. Jo absolut det skulle jag kunna göra, jag ska försöka fixa det i veckan! 
Tack så mycket! Lycka till med allt!

 

 

Wow, vilken blogg! älskar naglarna du målar. jag är själv en 16-åring tjej som är intresserad av naglar & måste säga att det här är en stor inspirationskälla. Du har precis fått en extra stamläsare ;)

Åh vad roligt att höra! Det är precis det som är meningen, att vara lite av en inspirationskälla.

Lycka till med dina nagelskapelser och skicka gärna in dina bilder till mig så visar jag dom i ett inlägg på min blogg med en länk. Skicka bilderna till - [email protected]! Läs även mer: http://tezzilicious.blogg.se/category/lasar-naglar.html

 

Hej!
Jättefina naglar! Har själv precis börjat göra egna. Har du nått tipa på vad man ska tänka på? Förstår att träning verkligen ger färdighet! Det jag framför allt undrar är hur du får glitter på tipparna? Har fått hem ett startkit med bla glitter, men hur ska man använda det? Det framgick inte riktigt.

Hejsan!
Det är mycket man ska tänka på så svårt att bara skriva något sådär, läs de tidigare svaren på frågor så hittar du säkert flera tips! Jag blandar glittret med buildergelén och tar så pass mycket glitter att spateln jag blandar med kan stå upp i glitter blandningen. Sedan penslar jag på det när det är dags.

 

 

Hej! Jag tänkte fråga hur du filar naglarna? Använder du elektrisk fil och i så fall vad använder du för nån? vilket märke?

Hejan!
Jag använder ingen elfil faktiskt då jag är rädd att råka fila för mycket, utan jag använder vanliga bananfilar så att jag har kontroll och så att jag får formen rätt osv.

 

Super duktig! :) Hur bygger du ut nagelbädden? :)

Tack!
Jag har en speciell gelé som heter Make Up Gel. Jag använder då naturella tippar och lägger gelén så "långt ut" jag vill ha nagelbädden.

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)