Läsar Fråga: Nagel Vård

Fråga: hallo! nu är jag här och frågar igen!
Jag har gett mig fan på att sluta med nagelbitandet nu! (ska ge mig själv belöning var tionde dag)
har du nåt tips på bra nagelolja? vilken ska jag ha till mjuka naglar?
vet du nån bra nagelförstärkare eller vad det nu heter, som gör naglarna hårdare? funkar sånt?

jag SKA bara klara det här!
tack för hjälpen! :)


Svar:
Det är bra att du är bestämd! Ska försöka ge dig lite tips.

En nagelolja som är passande för dina naglar som är mjuka är "myrroljan" från Depend. Den är billig, är lätt att få tag på och funkar jätte bra! Det finns ju dyrare märke som tex OPI men det kostar jätte mycket och Depends funkar minst lika bra! Oljan hittar du på Ålens, Kicks eller Lindex m.m.

Vad det gäller att göra sina naglar starkare så finns det produkter som funkar. Depend har också ett bra lack att rekomendera. Det heter powerflex nagelstärkare. Fungerar på förjande sätt:
Powerflex Nagelstärkare skyddar och bygger upp Din nagel och verkar omedelbart. Förhindrar att nageln knäcks, flisas eller skadas. Berikad med kalcium och vitamin B5. Perfekt för Dig som är mycket i vatten då Powerflex Nagelstärkare förhindrar att vatten tränger in i nageln och gör den mjuk. Applicera 1-2 lager som Baslack och därefter ett lager var tredje dag för bibehållen effekt.

Om du inte är nöjd med svaret kan jag skriva mer. Bara säg till då=D

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)